۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۸۸۳۱۷
امام جمعه نکا:

نماز جماعت حلقه‌ زنجیره نظام تربیت دینی در مدارس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: نقش نماز جماعت در مدارس به عنوان حلقه‌های زنجیره نظام تربیتی دینی بسیار مهم است.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا دوشنبه شب در جمع ائمه جماعات مدارس این شهرستان افزود: روحانیان به عنوان عوامل مهم در مقابله با جنگ نرم دشمن باید با تجهیزات کامل در این مقابله فرهنگی وارد شوند.

 

وی ادامه داد: باید با تنوع سازی در محیط نماز خانه ها و مدارس، حضور حداکثری دانش‌آموزان در نماز جماعت  را به دنبال داشته باشیم.

 

امام جمعه نکا گفت: ایجاد فضایی معنوی و با نشاط در مدارس مهم ترین عامل در جلوگیری از هجمه های دشمنان است که باید در این رابطه تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

وی اظهار داشت: نظم در جماعت و عمل به علم از شرایط مهم امام جماعت است و امامان جماعات مدارس باید به گونه‌ای عمل کنند که دانش‌آموزان آنها را الگوی عملی خویش قرار دهند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با تاکید بر رعایت تقوای الهی ادامه داد: تقوای الهی تضمین دنیا و آخرت ما است و همه ما باید در جهت تقویت تقوای دینی تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به نقش تعالیم و احکام اسلام در شکل گیری شخصیت دانش آموزان خاطرنشان کرد: تقویت دو بال تقوا و علم دانش آموزان از جمله مسائلی است که باید توجه شود.

 

مدیر حوزه علمیه نکا با بیان این که دشمن با تمام قدرت برای جدایی نسل امروز از دین وارد صحنه شده است، تصریح کرد: دشمن با استفاده از مؤلفه‌های مختلف درصدد جدایی دانش‌آموزان از اسلام و ارزش‌های دین است که به واسطه این توطئه، نقش امام جماعت مدارس در زمینه مقابله با آن بسیار سنگین است.

 

امام جمعه نکا گفت: امروزه جوان و نوجوان ما با شیوه های مختلف ارتباطات جمعی از طریق اینترنت و موبایل آشنا هستند و ائمه جماعات نیز برای حضور در مدارس باید به شیوه های نوین ارتباطات و اطلاع رسانی آگاه باشند و مطالعه جنبی فراوان داشته باشند.

 

حجت الاسلام لایینی افزود: حضور ائمه جماعت در مدارس سبب می شود که محیط علم با عبادت همراه باشد و پیام آن فرهنگ سازی نماز برای دانش آموزان است.

 

وی بیان داشت: ائمه جماعات آموزه‌های دینی را با شیوه‌های جدید و مقرون به ذهن جوان و نوجوان وارد کنند تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

 

حجت الاسلام لایینی در ادامه با تاکید بر شاداب سازی و جذاب سازی فیزیکی نمازخانه ها، خاطرنشان کرد: نقش روحانیان در جذاب سازی فضای نماز خانه ها و معنوی کردن آن بی بدیل است و باید در این زمینه اولیاء مدرسه با همکاری روحانیان تلاش کنند.

 

وی پیشرفت و ارتقای سطح علمی دانش آموزان همزمان با رشد معنوی و دینی را از بهترین نمونه های رشد برشمرد و گفت: با رشد معنوی دانش آموزان شرایط برای رشد روحی، فرهنگی و اجتماعی فراهم می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات