۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۸۸۳۶۵
رییس سازمان اوقاف:

اطلاع رسانی نقش مؤثری در نهادینه شدن فرهنگ وقف دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امورخیریه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ غنی وقف باید از تمامی ابزارها و امکانات مختلف در تبلیغات و اطلاع رسانی استفاده کرد.
حجت الاسلام محمدي سيرت، نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام علی محمدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با بیان این‌که اطلاع رسانی و تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف یکی از الویت‌های اصلی این سازمان است، اظهار داشت: باید برای نهادینه کردن فرهنگ غنی وقف از تمامی ابزارها و امکانات مختلف در تبلیغات و اطلاع رسانی استفاده کرد.

اطلاع رسانی نقش مؤثری در نهادینه شدن فرهنگ وقف دارد

وی با بیان این‌که طی سال‌های اخیر با فرهنگ سازی و تبلیغاتی که در زمینه معرفی سنت حسنه وقف انجام گرفته است، موقوفات جدید زیادی ایجاد شده است، افزود: باید اعتماد عمومی مردم را نسبت به وقف و موقوفات افزایش داد.

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به این‌که باید علماء و مبلغین در تبیین و ترویج وقف قدم‌های جدی بردارند و آگاهی مردم را نسبت به این سنت نبوی و علوی افزایش دهند، تصریح کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری وقف در طی سال‌های اخیر نیز در معرفی این فرهنگ در سطح جامعه، بسیار مؤثر بوده است.

وی با بیان این‌که به روز رسانی اسناد اجاره، یکی دیگر از اولویت‌های سازمان اوقاف و امورخیریه است، گفت: به روز شدن اسناد اجاره موقوفات گامی مهم در احقاق حقوق و احیاء موقوفات است.

در ادامه این نشست نماینده محترم ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهرستان کرج با اشاره به اینکه باید آگاهی عمومی مردم را نسبت به وقف افزایش داد، اظهار داشت: بعضی‌ها متأسفانه وقف را مال سرگردان و مواتی فرض می‌کنند که می‌توان آن را صاحب شد.

وقف، حب مال را از انسان دور می کند

امام جمعه کرج با بیان این‌که نهادینه کردن فرهنگ وقف در بین آحاد جامعه ضروری است، گفت: وقف می‌تواند انسان را در مسیر زندگی به خداوند نزدیک‌تر کند وحب مال را که یکی از صفات بد انسان است از وی دور کند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار کرد: برای این‌که بتوانیم وقف را در بین مردم نهادینه کنیم نیازمند اجرای برنامه‌های فرهنگی هستیم.

امام جمعه کرج افزود: وقف به عنوان صدقه جاریه نیز محسوب می‌شود و لازم است تا برای ترویج این مهم گام‌های فرهنگی مناسبی برداشته شود.

وی در ادامه سخنان خود بر حفظ وحدت مسئولان و مردم تأکید کرد و گفت: داشتن وحدت در بین مسلمانان یکی از مهم‌ترین حربه‌ها در برابر دشمنان است.

حجت‌الاسلام حسینی همدانی افزود: دشمنان همیشه از وحدت و انسجام مسلمانان در هراس بودند لذا باید این مهم همیشه به عنوان یکی از بارزترین مسائل مدنظر همگان باشد.

جشن پیوند آسمانی 70 زوج طلبه در امامزاده آقا علی عباس اصفهان برگزار شد

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان بادرود گفت: جشن پیوند آسمانی 70 زوج طلبه با مهریه 14 سکه بهار آزادی در امامزاده آقا علی عباس بادرود برگزار شد.

حجت الاسلام ولی‌الله روان اظهار داشت: جشن پیوند آسمانی ویژه زوجین حوزوی به همت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کاشان با حضور 70 زوج طلبه در امامزاده آقا علی عباس بادرود برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این مراسم 70 زوج طلبه شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز پیوند آسمانی خود را در جوار امامزاده آقا علی عباس بادرود جشن گرفتند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان بادرود افزود: این همایش برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان در بین جوانان است و برای الگوگیری سایر جوانان مهریه هر کدام از طلبه‌های خواهر 14 سکه تعیین شده است.

وی هدف از این همایش را الگوسازی برای ازدواج و فرهنگ‌سازی برای ازدواج آسان عنوان کرد و گفت: مشاوره با حضور سه تن از استادان برجسته حوزه علمیه ارائه شده استد101/ی/966/.

 

ارسال نظرات