۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۱۸۸۴۲۳

اذعان آمریکا به وجود اقدامات جاسوسی

خبرگزاری رسا ـ کاخ سفید اذعان کرده که باید محدودیت های بیشتری بر عملیات گردآوری اطلاعات آژانس های امنیتی این کشور اعمال شود.
جي کارني سخنگوي کاخ سفيد در جمع خبرنگاران

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: در واکنش به گزارش های جنجال برانگیز جاسوسی آمریکا در کشورهای متحد خود، کاخ سفید اذعان کرده باید محدودیت های بیشتری بر عملیات گردآوری اطلاعات آژانس های امنیتی این کشور اعمال شود.
گفته های آقای کارنی پس از آن صورت گرفت که گزارش هایی درباره شنود مکالمات رهبران سیاسی متحد آمریکا و جمع آوری اطلاعات تلفنی در آلمان، فرانسه، اسپانیا، و برزیل منتشر شد.
جی کارنی سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفته است: آمریکا از توانایی خود در جمع آوری اطلاعات برای پیشبرد اهداف اقتصادی خود استفاده نمی کند و رییس جمهوری آمریکا متعهد است که این اطلاعات تنها از آن جهت جمع آوری شوند که برای امنیت آمریکا لازم است.
به گفته سخنگوی کاخ سفید قرار است منابع اطلاعاتی آمریکا کاملا بازبینی شوند و نتایج این بازبینی می تواند به دولت کمک کند از امنیت شهروندان آمریکا و متحدانش اطمینان یابد و در عین حال نگرانی های مطرح از نقض حریم خصوصی در آمریکا و کشورهای دیگر را رفع کند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات