۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۸۸۴۴۶
نماینده ولی فقیه در سپاه:

عاشورا رمز ماندگاری انقلاب است/ لزوم آسیب‌شناسی چالش‌های فراروی انقلاب

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر تبیین رمز ماندگاری عاشورا، گفت: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی پایدار بماند باید بر ارزش‌های عاشورا تکیه کنیم.
همايش بصيرت عاشورايي مبلغان محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پیش از ظهر امروز در همایش بصیرت عاشورایی مبلغان محرم که در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این‌که قرار گرفتن حق بر قدرت نیازمند شرایطی است، گفت: اگر ائمه اطهار(ع) نبودند نامی از اسلام هم باقی نمی‌ماند.

 

 

وی حادثه عاشورا را عبرت آموز ترین حادثه تاریخ اسلام خواند و ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز بزرگ‌ترین حادثه در طول 15 قرن اخیر است که بر اساس فقه نبوی و علوی شکل گرفته از این رو پاسداری از آن واجب است.

آسیب های فراروی انقلاب تبیین شود
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر ضرورت تبیین آسیب‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب،‌ اظهار کرد: هیچ انقلابی همچون انقلاب اسلامی با موج گسترده توطئه‌ها و هجمه‌ها روبرو نبوده و انقلاب اسلامی موجب ترس دشمنان شده است.


نماینده ولی فقیه در سپاه یکی از شرایط ظهور امام عصر(عج) را حضور مردم در همه عرصه‌ها ذکر کرد و به نقش علما و روحانیت در این باره اشاره کرد و ابراز داشت: انقلاب به نام مرجعیت و ولایت فقیه پیروز شده و تداوم آن نیز با حضور روحانیت در همه عرصه‌ها تحقق می‌یابد.

 

وی بر ضرورت استفاده مبلغان از ماه محرم و صفر تأکید کرد و گفت: محرم و صفر زمینه بسیار خوبی برای تحکیم باورهای مردمی از ارزش‌های الهی و انقلاب است.


حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به سخنان اخیر رهبری در مورد نرمش قهرمانانه بر ضرورت تبیین این مسأله تأکید کرد و افزود: باید علل و تفاوت سیره امامان و رهبران دینی جامعه مورد توجه قرار گیرد؛ زمانی امام خمینی(ره) فرمودند جنگ جنگ تا رفع فتنه و زمانی صلح را قبول کردند.


نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که شیوه جهاد و تبلیغ متفاوت است، ابراز کرد: نحوه مقابله با ناهنجاری‌ها هم متفاوت است.


وی با اشاره به تغییر رفتار و تاکتیک رهبران الهی در زمان‌های مختلف، اظهار کرد: نخستین عامل در تغییر رفتار رهبران الهی عده و عده است؛ همه رهبران الهی آرمان گرا بودند اما هیچ‌کدام از آنها همگی آرمان‌هایشان محقق نشد.


حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تغییر و انحراف در یاران را از دیگر عوامل تغییر رفتار رهبران دانست و گفت: مشکل رهبران دینی این بود که نخبگان برخی از رفتارهای آنها را درک نمی‌کردند و همین امر سبب خانه نشینی حضرت علی(ع) شد.


نماینده ولی فقیه در سپاه تهدیدات را از دیگر عوامل تغییر تاکتیک رهبران ذکر کرد و ابراز داشت: در زمان جنگ تحمیلی برخی به امام گفتند مردم از جنگ خسته شده‌اند و امکانات برای ادامه جنگ مهیا نیست و ایشان با قبول قطعنامه جام زهر را نوشیدند.


وی در ادامه با بیان این که زیارت عاشورا 60 سال تاریخ اسلام را بیان کرده است، اظهار کرد: در این زیارت پنج گروه از عوامل براندازی حکومت اسلامی معرفی می‌شوند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: گروه نخست کسانی هستند که اساس ظلم و جور را بنا کرده‌اند و این تفکر را در جامعه جا می‌اندازند که باید حکومت را تغییر داد، گروه دوم به دنبال براندازی، گروه سوم مباشران در قتل و گروه چهارم ممهدین هستند.


نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که گروه نخست و دوم نامی از خود به جا نمی‌گذارند، افزود: مانند فتنه 88 که افراد اصلی و پشت صحنه به راحتی شناخته نمی شدند.

 

پایداری انقلاب در گرو تکیه به ارزش های عاشورا است
وی در ادامه با تأکید بر تبیین رمز ماندگاری عاشورا، ابراز کرد: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی پایدار بماند باید بر ارزش‌های عاشورا تکیه کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این‌که هر حقی نمی‌تواند همیشه پیروز باشد، گفت:‌ پیروزی اصولگرایان شرایط و الزاماتی دارد که با رعایت آنها محقق خواهد شد./927/پ201/ج

 

ارسال نظرات