۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۸۸۴۷۱
آیت الله طباطبایی نژاد:

تقویت بسیج دانش آموزی تقویت آینده نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: برای حفظ انقلاب لازم است که از طریق بسیج مدارس، نسل های آینده را متدین و دانشمند پرورش دهیم تا با خیالی آسوده انقلاب را به آنها واگذار کنیم.
امام جمعه اصفهان آيت الله طباطبايي نژاد نماينده ولي فقيه در اصفهان

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، امروز در دیدار با مسؤولان سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان و فرماندهان و شورای مراکز و حوزه های مقاومت بسیج دانش آموزی بر لزوم پرورش توأم علم و ایمان در انسان تأکید کرد و گفت: برای حفظ انقلاب لازم است که از طریق بسیج مدارس، نسل های آینده را متدین و دانشمند پرورش دهیم تا با خیالی آسوده انقلاب را به آنها واگذار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: پیشرفت هر جامعه ای مستلزم افزایش بعد علمی و ایمان قلبی افراد آن جامعه است که هر کس با این دو بال پرواز کند به سعادت دنیا و آخرت خواهد رسید و حتی افرادی که به آخرت اعتقاد ندارند صرفاً برای رسیدن به سعادت دنیوی نیز به این دو بال نیازمندند چرا که تنها ایمان قلبی است که ترس و طمع را در وجود انسان از بین می برد.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: اگر فردی تنها به کسب علم و دانش بپردازد و به درجات بالای علمی نیز برسد، بدون ایمان به خدا با تهدید یا تطمیع تسلیم می شود و ماحصل تلاش خود را در اختیار دیگران می گذارد.

آیت الله طباطبایی در ادامه گفت: انسانی هم که تنها به بعد ایمانی پرداخته اگر به با لاترین درجات هم برسد، چون در زمینه علمی حرفی برای گفتن ندارد، برای تأمین مایحتاج خود محتاج دیگران می شود و باید در مقابل آنها تسلیم شود.

وی به روایت امیرالمؤمنین(ع) استناد کرد و تصریح کرد: حضرت علی(ع) می فرمایند، دو گروه کمر من را شکستند، یکی عالم فاسق و دیگری عابدی که فهم و دانش نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: نه تنها از بعد دینی، بلکه از بعد عقلی و سیاسی وظیفه ما و از جمله بسیج دانش آموزی است که انقلابی را که ثمره خون شهدا و تلاش ایثارگران است را به نسلی بسپارند که علاوه بر علم بالا، از چنان ایمان قلبی برخوردار باشند که با هیچ تهدید و تطمیعی انقلاب را تسلیم دشمنان نکنند.

در ابتدای این دیدار محمد ادیب، رییس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الزمان(ع) استان اصفهان، بسیج دانش آموزی را دروازه ورود به بسیج ده ها میلیونی دانست و گفت: بسیج دانش آموزی بزرگترین و فراگیرترین تشکل فعال در آموزش و پرورش است که در استان اصفهان حدود 400 هزار دانش آموز عضو دارد و در 3600 مدرسه استان واحد مقاومت بسیج فعال است.

وی انتقال فرهنگ و تفکر بسیجی به دانش آموزان، تقویت روحیه انقلابی، ظلم ستیزی و ایثارگری را از جمله رسالت های بسیج دانش آموزی دانست و تصریح کرد: یکی از رسالت های بسیج دانش آموزی، معرفی شهدای دانش آموز است تا الگوهای جامعه را بهتر از قبل بتوانیم بشناسیم، از همین رو هر ساله تعدادی از شهدای شاخص معرفی می شوند.

ادیب شعار امسال هفته بسیج دانش آموزی را «دانش آموز بسیجی حماسه ساز امروز، آینده ساز فردا» بیان کرد و گفت: بیش از 35 عنوان برنامه در این هفته اجرا می شود که مهمترین آنها، دیدار با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه، اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور، همایش دانش آموزان طرح ولایت، اعزام سفیران هدایت به مدارس ابتدایی شهر و حضور سازمان یافته دانش آموزان در نماز جمعه است./939/د101/س

ارسال نظرات