۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۱۸۸۵۳۷
حجت‌‌الاسلام محمدیان با اشاره به مواضع اخیر هاشمی:

تعیین سیاست‌های کلان کشور به عهده رهبری است / هاشمی دولت را پلی برای ارتباط با آمریکا می‌داند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هاشمی را به مراجعه به حیطه وظایف خود توصیه کرد و گفت:‌ گویا وی فراموش کرده که طبق اصول قانون اساسی سیاست گذاری کلان در نظام بر عهده رهبری است.
حجت الاسلام محمديان رييس نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام محمدیان مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها چهارشنبه شب در گردهمایی مبلغان ماه محرم که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: اگر کسی راه عاشورا را به جوانان نشان دهد تا جوانان آماده جانفشانی در راه دین شوند از اجر و پاداش بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به تغییر فضای جامعه پس از انتخابات ریاست جمهوری، ابراز کرد: لازم است که مبلغان مطالب خود را با توجه به این تغییر فضا ارائه دهند تا منشأ آثار و برکات بیشتر شوند.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر این‌که انتخابات تمام شده و دولت، دولت همه مردم است، اظهار کرد: نمی‌شود همیشه در فضای انتخاباتی ماند و باید شرایط جدید را پذیرفت.
تغییر دولت‌ها نشان دهنده ظرفیت بالای نظام و کارآیی ولایت فقیه است
حجت‌الاسلام محمدیان با بیان این‌که نظام اسلامی ظرفیت عظیمی برای تحمل گرایش‌های مختلف در کشور دارد، افزود: در این چند ساله انقلاب همه گرایش‌هایی که اصول انقلاب را قبول داشته ‌اند اما دارای تفکرات متفاوت بوده برای مدتی بر مسند قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: ظرفیت نظام اسلامی بسیار بالا است و هیچ‌گاه اصول نظام با تغییر دولت‌ها تغییر نکرده و این امر نشان دهنده حکومت ولایت فقیه در کشور است.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌ها با بیان این ‌که به برکت هدایت ‌های امام و رهبری انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون به صورت یکنواخت به حرکت خود ادامه داده، ابراز کرد: اهداف انقلاب اسلامی یکسان باقی مانده و در حال پیشرفت است.
حجت‌الاسلام محمدیان با تأکید بر این‌که تغییر دولت‌ها نشانه ضعف نظام نیست، ‌اظهار کرد: این امر نشان دهنده ظرفیت بالای نظام و کارآیی ولایت فقیه است.
ضرورت توجه دولت به گرایش‌ ها و انتقادات
وی با بیان این‌که نباید انتظار داشت دولت دست از گرایش‌های خود بردارد، گفت: انتظار داریم که دولت به گرایش‌های دیگر و انتقادات و دیدگاه‌های مخالف نیز توجه کند.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه وظیفه مبلغان در آگاه سازی جوانان را سنگین ارزیابی کرد و ابراز داشت: با توجه به این‌که پس از انتخابات حالت یأس و ناامیدی در برخی از جوانان دانشگاهی بوجود آمده مبلغان باید آنها را به صبر و قبول دیدگاه‌های متفاوت توصیه کنند.
حجت‌الاسلام محمدیان سیاست رهبری در قبال رییس جمهورهای کشور را سیاست حمایت ذکر کرد و افزود: رهبری همیشه در کنار حمایت ارشاد و تذکر را نیز را مد نظر دارند.
وی بر ضرورت پرهیز از قضاوت زودهنگام و سوء ظن نسبت به دولت تأکید کرد و گفت: باید دولت را حمایت کرد و هرجا که لازم بود دولت را ارشاد کرد؛ یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر مسؤلان هستند.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده درباره مذاکره با آمریکا خطاب به مبلغان، اظهار کرد: مخاطبان شما متولدان بعد از انقلاب هستند و نباید انتظار داشت که همان حسی که ما از آمریکا داریم آنها نیز داشته باشند.
حجت‌الاسلام محمدیان با بیان این ‌که برخی از جوانان ما مبانی مبارزه با آمریکا را نمی‌دانند و خیال می‌کنند که دشمنی با آمریکا سبب بروز مشکلات شده است، ابراز کرد: باید جوانان را به خوبی توجیه کرد و با توجه به شرایط فعلی سؤال نخست جوانان مشکلات اقتصادی و بحث مذاکره و رابطه با آمریکا است.
برخی مشکلات کشور را به خاطر عدم ارتباط با آمریکا می دانند
وی با اشاره به فضای سنگین رسانه‌ای در چند ماهه اخیر، ابراز کرد: فضای رسانه‌ای در خارج از کشور علیه ایران است و برخی نیز در داخل اظهار شیفتگی و ذوق زدگی کرده و فکر می‌کنند همه چیز تمام شده و این طور القا می‌کنند که همه مشکلات کشور به خاطر عدم رابطه با آمریکا است.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه تصریح کرد: آقای هاشمی به عنوان رهبر جریان کارگزاران سازندگی و اصلاح طلبان و خود جریان اصلاحات با تمام توان به صحنه آمده ‌اند که از فرصت دولت جدید بهره گرفته و به خیال خود مشکل ارتباط با آمریکا را با دست دولت تدبیر حل کند و امید را به ملت ایران برگردانند.
حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به سخنان آقای هاشمی مبنی بر این‌که بنده از زمان امام نیز اعتقادی به قطع رابطه با آمریکا نداشتم و این مسأله را با ایشان نیز مطرح کردم، خاطرنشان کرد: آقای هاشمی اذعان می‌کند در نامه‌ای که به امام نوشتم اعتقادی به قطع رابطه با آمریکا نداشتم و یکی از مشکلات نظام را نداشتن ارتباط با آمریکا می‌دانستم.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) پس از نامه و درخواست هاشمی ده‌ها بار برای سیاست مبارزه با آمریکا و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی ‌های آنها تأکید کردند.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌که آقای هاشمی نامه به امام را به حساب هماهنگی امام با خود می گذارد، به یکی دیگر از خاطرات هاشمی اشاره کرد و گفت: اخیرا نیز هاشمی مطرح کرده که به امام پیشنهاد حذف شعار مرکب مرگ بر آمریکا و شوروی را از صدا و سیما داده در حالی که پس از آن جریان در دیدارهای امام این شعار داده شده و صدا و سیما نیز آنرا پخش کرده است.
وی هاشمی را به مراجعه به حیطه وظایف خود توصیه و تصریح کرد:‌ گویا هاشمی فراموش کرده که طبق اصول قانون اساسی سیاست گذاری کلان در نظام بر عهده رهبری است؛ هاشمی می‌تواند پیشنهادات خود را ارائه دهد اما در سیاست ‌های کلان نباید دخالت مستقیم بکند.
حجت ‌الاسلام محمدیان در ادامه با بیان این ‌‌که مخاطبان در دانشگا‌ه‌ها اطلاعات دقیقی از سوابق ارتباطی ما با آمریکا ندارند و تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار می‌گیرند، گفت:‌ برخی خیال می‌کنند که عدم ارتباط با آمریکا نتیجه لجبازی و عقده گشایی بوده و فکر می‌کنند که ما استدلال و منطق روشن و قابل دفاعی برای این ایستادگی نداریم و بیهوده بر طبل اختلاف می‌کوبیم.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌که مذاکره با رابطه تفاوت دارد، اظهار کرد: مذاکره فی نفسه ممنوعیتی ندارد و در موارد لازم می‌شود با بدترین دشمنان نیز مذاکره کرد.
وی با بیان این که جایی که مصلحت وجود دارد می‌شود با دشمن مذاکره و حتی معامله کرد،‌ ابراز داشت: در تاریخ اسلام و هم در دوران انقلاب و در دولت ‌های مختلف مذاکره با دشمن انجام شده است.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با انتقاد از کسانی که آمریکا را دشمن نمی ‌دانند و می ‌گویند دنیا احتیاج به پلیس و کدخدا دارد، گفت: متأسفانه برخی از آمریکا می‌ترسند و می‌گویند که بدون ارتباط با کلانتر نمی‌توان به امنیت و آرامش رسید و انقلابیون را به خاطر رفتار استکبار ستیزانه با کدخدا مؤاخذه می‌ کنند.
نگاه آمریکا به ایران هیچ تغییری نکرده است
حجت‌الاسلام محمدیان با بیان این ‌که محبت برخی به دشمن طبق آیات قرآن دو طرفه نیست، افزود: روزی آمریکا در کشور ما با چندین هزار مستشار تدبیر کشور را در اختیار داشت و از دولت ایران حق توحش می‌گرفت؛ نگاه آمریکا به ایران هیچ تغییری نکرده است.
وی با تأکید بر این‌که اگر در مذاکره با دشمن به او حسن ظن داشته باشیم، قطعا مذاکرات سودمند نخواهد بود، اظهار کرد: امام خمینی(ره) سه شرط بغض از آمریکا، به قصد فریب آمریکا رفتن و با شفافیت مذاکرات را در اختیار مردم قرار دادن را از شروط مذاکره با آمریکا می‌دانستند.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌که مذاکره در عرف دیپلماتیک گفت‌وگو نیست بلکه به معنای معامله است، گفت:‌ در چنین شرایطی باید خواسته‌های خود و دشمن را بدانیم و با توجه به این موارد ما موردی اجازه مذاکره با آمریکا داشته‌ایم.
حجت‌الاسلام محمدیان با تأکید بر این‌که اختلاف ما با آمریکا ماهوی است نه موردی، اظهار کرد: تا زمانی که یکی از طرفین دست از هویت خود برندارند امکان ندارد با هم رابطه برقرار کنیم.
شیعه هیچ گاه زیر بار ظلم نمی رود
وی با بیان این ‌که طبق تعالیم اسلام، مکتب تشیع هیچ‌گاه زیر بار ظلم نمی‌رود، ابراز کرد: اسلام ما را موظف کرده که نه تنها زیر بار ظلم نرویم بلکه باید از مظلومان نیز حمایت کنیم.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: آمریکایی‌ها انتظار دارند که ما از حمایت مظلومان جهان دست برداریم و ارباب بودن آنها را قبول کنیم در حالی که این امر با عقاید ما در تضاد است.
حجت‌الاسلام محمدیان با بیان این‌که ایمان به خدا در دین ما گام دوم و کفر به طاغوت گام نخست است،‌ افزود: با توجه به این مسائل است که مشکلات را حل کرده و پیروز شده‌ایم.
وی مذاکرات اخیر دولت با آمریکا را با اجازه رهبری دانست و ابراز کرد: این امر چیز تازه‌ای نبوده و رهبری در دولت‌های قبل نیز اجازه مذاکره را داده بودند.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌که پیروز واقعی در مذاکرات آمریکا با ایران، نظام اسلامی است، گفت:‌ اگر آمریکا در مذاکرات سر عقل بیاید و دست از تحریم‌ها بردارد پیروزی ما قطعی است و به موفقیت رسیده‌ایم، اما اگر مذاکرات به جایی نرسد ملت ایران صداقت خود را نشان داده و به همه می‌فهماند که آمریکا قابل اعتماد نیست و نباید فریب سخنان توخالی آنها را خورد.
دگر اندیشان به دنبال ایجاد فضای یأس در کشور هستند
حجت‌الاسلام محمدیان با بیان این‌که در مذاکرات به دولت حسن ظن داریم، گفت: متأسفانه گروهی دگر اندیش علاقه‌مند ارتباط با آمریکا هستند که البته این تفکر از اول انقلاب وجود داشته و همیشه ساز مخالف می‌زده و در دوران فتنه نیز بیشترین کمک را به فتنه گران داشتند؛ ‌این گروه با استفاده از امکانات رسانه‌ای خود به دنبال ایجاد فضای یأس و نا امیدی است و باید مراقب آنها بود.
عدم ارتباط با آمریکا مبنای اعتقادی دارد
وی بر ضرورت مطالعه بیانات امام و رهبری درباره ارتباط با آمریکا تأکید کرد و اظهار داشت: مبلغان با تأسی به این بیانات می‌توانند در جلسات خود با جوانان بهتر آنها را توجیه کنند که مبنای ما به خاطر عدم ارتباط با آمریکا کاملا اعتقادی است.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با یاد آوری وضعیت کشورهای مرتبط با آمریکا، پیشرفت‌های حاصل شده را در سایه عدم وابستگی به آمریکا دانست و افزود: پیشرفت های ما در زمینه های مختلف علمی و فناوری قبال مقایسه با پیشرفت های کشورهای تحت سلطه آمریکا نیست.
حجت الاسلام محمدیان نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات دنیا را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: پیشرفت ها و صلابت امروز ما نشانه ایستادگی و پایداری در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی است.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان با بیان این که آقا شدن در جهان هزینه دارد، اظهار کرد:‌ مشکلات امروز ما بخشی از هزینه هایی است که برای آقایی در جهان باید بپردازیم./927/پ201/ع
ارسال نظرات