۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۹
کد خبر: ۱۸۸۵۴۱
آیت‌الله حسینی بوشهری:

تبیین ولایت فقیه و اصل نظام برای جوانان وظیفه مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه بر ضرورت تجهیز مبلغان به نیازهای روز تأکید کرد و وظیفه مبلغان دانشگاه‌ها را تبیین ولایت فقیه و اصل نظام دانست.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه چهارشنبه شب در گردهمایی مبلغان ماه محرم که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: تبلیغ یعنی مواجه شدن با مردم و حرکت دادن آنها به سوی خدا.
 
وی با بیان این‌که وقتی حضرت موسی(ع) رسالت را بر عهده گرفت احساس تنهایی کرد، ابراز داشت: حضرت موسی(ع) از خداوند خواست که در راه رسالت به او شرح صدر، تحمل، ظرفیت و همراهی مناسب عطا کند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: مبلغان نیز باید در راه تبلیغ دین از خدا بخواهند که شرح صدر، آسان شدن امور و باز شدن عقده از زبان را به آنها عنایت کند.
 
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مبلغان نباید تنها در یک عرصه تبلیغ کنند، اظهار کرد: امروز باید به نیازهای جامعه واقف بود و خود را مجهز به احتیاجات مردم کرد.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مردم از روحانیت توقع دارند که مشکلات و شبهات آنها را پاسخ دهند، وظیفه مبلغان را در تحقق این امر سنگین ارزیابی کرد.
 
امام جمعه قم بر ضرورت آشنایی مبلغان به مسائل تاریخ تحلیلی اسلام و آیات و روایات تأکید کرد و گفت: دانشجویان در حوزه‌های مختلفی سؤال دارند که باید بتوانیم پاسخ‌گوی نیازهای آنها باشیم.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که مبلغان باید اسلام شناسان قوی باشند، افزود: اکتفای به فقه برای تبلیغ دین کافی نیست بلکه باید به فهم درستی از دین برسیم.
 
وی بر ضرورت آشنایی مبلغان با محیط‌های دانشجویی تأکید کرد و گفت: تبلیغ در مجامع علمی و دانشگاهی برای طلاب لازم است و اولویت‌های علمی و مطالعاتی آنها را تغییر می‌دهد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه یکی از ویژگی‌های مهم مبلغان دین را خداترسی دانست و اظهار کرد: قطعا چنین مبلغانی از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار خواهند بود.
 
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری نیت خالص را یکی از راه‌های موفقیت مبلغان ذکر کرد و با تأکید بر توجه به صبر، گفت: برخی از شبهات جنبه علمی ندارد و تنها با صبر می‌توان پاسخگوی آنها بود.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار ارتباط مبلغان با مراکز مشاوره در زمینه تبلیغ شد و ابراز کرد:‌ در برخی از موارد انسان جواب برخی از سؤالات و شبهات را نمی داند و با مراجعه به چنین مراکزی می‌تواند پاسخ مناسبی را ارائه دهد.
 
امام جمعه قم خطاب به مبلغان اعزامی به دانشگاه‌ها،‌ گفت: کار اصلی شما توجه به مسائل اعتقادی و پاسخگویی به شبهات دانشجویان باید باشد البته به مسائل سیاسی مورد نیاز دانشجویان نیز باید پرداخته شود.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری بر ضرورت تبیین ولایت فقیه و اصل نظام برای جوانان تأکید کرد و ابراز داشت: دفاع ما از نظام باید منطقی باشد و به سمت دفاع از اشخاص نرود و باید تنها از رهبری و نظام دفاع کرد.
 
وی با بیان این‌که از فرصت همنشینی با جوانان باید نهایت استفاده را کرد، اظهار داشت: از طرح مطالب سست و بدون سند برای جوانان باید پرهیز کرد./927/پ202/ع
ارسال نظرات