۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۸۸۵۵۱
مدیرکل ارشاد مازندران:

احیای ارزش ها زمینه ساز ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که سنت ها دارای ارزش بوده و باید قدر آن را بدانیم که زمینه ساز ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است، گفت: برای هر چیزی معیاری وجود دارد که باید با نگاه ارزشی کارها انجام شود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در همایش روز مازندران و مراسم گرامی داشت سالروز بیعت مردم استان مازندران با علویان که در تالار همایش های مجتمع فرهنگی هنری حضرت ولی عصر(عج) شهرستان آمل برگزار شد با بیان این که سنت ها دارای ارزش بوده و باید قدر آن را بدانیم که زمینه ساز ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است، گفت: برای هر چیزی معیاری وجود دارد که باید با نگاه ارزشی کارها انجام شود.

 

وی با اشاره به این که حفظ سنت ها و احیای ارزش ها امری مهم و اساسی است، بیان داشت: تلاش همگان باید در راستای حفظ میراث های کهن بوده تا این اندیشه ها برای نسل آینده جامعه باقی بماند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که وحدت و همدلی امر ارزنده ای بوده که باید با اهتمام خاصی به آن توجه شود و همه ما یکی هستیم، ادامه داد: آثار بزرگان و سنن گرانقدری برای ما به یادگار مانده که باید به بهترین نحو ممکن آن را حفظ کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندارن با اشاره به شخصیت ارزنده علمی و عملی حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی، گفت: این بزرگواران از جایگاه والایی برخوردار بوده که دنیا روی آنان حساب می کنند و ما توان توصیف این عالمان برجسته را نداریم.

 

وی با بیان این که در راستای گرامی داشت مقام علما و بزرگواران، کنگره علامه ابن شهر آشوب ساروی برگزار می شود، ادامه داد: بسط و گسترش اندیشه های علما و فقها در جامعه یک ضرورت است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی، گفت: جامعه امروز ما نیازمند بهره گیری بیشتری از اندیشه های متعالی علما و مراجع بزرگ تقلید هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده غرب ایستادگی کنند.

 

وی با تاکید بر این که همگان باید در راستای وظیفه انقلابی خود که حفظ خون شهدا و حرکت در مسیر فرامین رهبر معظم انقلاب است گام برداریم، بیان داشت: دیار مازندران از دیرباز مأوای نیکوی پرورش علما و صالحان بوده که آثار و افکار آنان چون چلچراغی روشن بر تارک فرهنگ این سرزمین پاک می درخشد.

 

ربیع فلاح، استاندار مازندران نیز در این مراسم با بیان این که ایجاد روحیه نشاط و امید در میان آحاد جامعه علی الخصوص جوانان امری اساسی و مهم است، گفت: احیای اعیاد و جشن های مختلف می تواند در افزایش نشاط اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد.

 

استاندار مازندران با اشاره به این که در اسطوره های ملی و مذهبی به شخصیت هایی بر می خوریم که نه در زمان خود بلکه برای آیندگان موثر بوده اند، بیان داشت: مازندران دارای تاریخ و فرهنگ باشکوهی بوده که باید این میراث گران بها به نحوی ارزنده ای حفظ شود.

 

وی با تاکید بر این که در عرصه و آسمان علم و فرهنگ مازندران چهره های برجسته ای وجود دارند، گفت: وجود حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی به عنوان افتخاری گرانقدر برای استان است.

 

فلاح با بیان این که هویت ملی باید احیاء شده و سنت های ناب گذشته خود را احترام بگذاریم، ادامه داد: تفکر دولت تدبیر و امید در این بوده تا نشاط و امید در جامعه ایجاد شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات