۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۸۸۵۹۳
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

مبلغان پاسخ‌گوی شبهات دانش‌آموزان و نسل جوان جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این‌که مبلغان باید از تمامی فرصت‌های تبلیغی استفاده کنند، گفت: روحانیان در ایام محرم پاسخ گوی شبهات دانش‌آموزان و نسل جوان جامعه باشند و نیازهای فکری و فرهنگی آن‌ها را مورد توجه قرار دهند چرا که جوانان بیشتر از دیگر اقشار جامعه در معرض تهدید از سوی دشمنان هستند.
حجت الاسلام روستا آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، گفت: مبلغان باید در شرایط کنونی از تمامی فرصت‌های که به برکت خون شهدا و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب ایجاد شده استفاده کنند و در مناطق تبلیغی به برپایی یک سخنرانی و نماز جماعت اکتفا نکنند.

وی با بیان این‌که دشمنان از هر فرصتی برای تخریب اسلام و به ویژه تشیع استفاده می‌کنند، افزود: دشمنان از جذب معتادین، طرد شدگان و برخی افراد ضعیف شیعه کارهای خود را دنبال می‌کنند که ما مبلغان باید بسیار مراقب باشیم.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم روحانیت را سکان‌دار هدایت مردم برشمرد و اظهار داشت: روحانیت در هدایت مردم رسالت مهمی بر دوش دارند و خوب است این وظیفه را به نحو شایسته انجام دهند.

حجت الاسلام روستا آزاد خاطرنشان کرد: خوب است روحانیان در ایام محرم پاسخ گوی شبهات دانش‌آموزان و نسل جوان جامعه باشند و نیازهای فکری و فرهنگی آن‌ها را مورد توجه قرار دهند چرا که جوانان بیشتر از دیگر اقشار جامعه در معرض تهدید از سوی دشمنان هستند.

وی با اشاره به این‌که احساس غربت و دلسردی برای مبلغان در برخی موارد پیش می‌آید، تصریح کرد: قشر جوان جامعه به ما روحانیان نیازمند است و غیر از یکی دو ماهی که در ایام تبلیغی با ما حشر و نشر دارند، در ایام دیگر از سوی ماهواره‌ها، مکتوبات و گفته‌های دشمنان مورد هجمه و تهدید هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر تبلیغ فرهنگ دینی از سوی ما مبلغان انجام نگیرد، دشمن اندیشه، فکر، باور و بنیان‌های فکری مردم را در اختیار خواهد گرفت و ما باید تلاش کنیم با تبلیغ به روز مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم را درک و درصدد رفع آن برآییم.

وی با بیان این‌که مسیر تبلیغ دین انسانی استوار، محکم و ثابت قدم می‌خواهد، ابراز داشت: هر گونه سستی در این عرصه دشمان را یک قدم به اهداف خود نزدیک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام روستا آزاد با اشاره به طراحی نرم‌افزار کتاب‌های ره‌توشه راهیان نور، گفت: این نرم‌افزار حاصل تلاش 17 ساله تدوین کنندگان است که 105 جلد کتاب ره‌توشه ویژه مناسبت‌های محرم، صفر و رمضان را در بر دارد.

وی در پایان با بیان این‌که هشت هزار مبلغ در ایام محرم از سوی دفتر تبلیغات به مناطق مختلف کشور اعزام خواهند شد، یادآور شد: 5500 نفر از این مبلغان از شعبه مرکزی قم و 1500 مبلغ از شعبه‌های دفتر تبلیغات در استان‌های مشهد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، اهواز و تهران هستند./907/پ202/ن

ارسال نظرات