۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۸۸۶۳۰
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

مسؤولان حقوق زنان را بر اساس خواسته‌های خود تغییر ندهند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که اسلام مترقی‌ترین قوانین را برای زنان در نظر گرفته است، گفت: مسؤولانی که حقوق زنان را طبق خواسته‌های خود در نظر می‌گیرند بزرگ‌ترین خیانت را کرده‌اند.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در دیدار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، با بیان این‌که همه دولت‌ها دغدغه رسیدگی به حقوق زنان را داشته‌اند، گفت: اما متأسفانه هیچ‌کدام در این رابطه به موفقیت دست نیافتند.
وی با اشاره به این‌که قوانینی که در این چند سال برای زنان تصویب شده، به نفع آنها نبوده، ابراز کرد: شرایطی که در عقدنامه‌ها وجود دارد در ظاهر خوب است اما تجربه نشان داده که موجب تضعیف بنیان خانواده شده و آمار طلاق را نیز بالا برده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت توجه به جنبه معنوی زن در جامعه تأکید کرد و افزود: کسانی که قانون برای زنان تصویب می‌کنند باید به بازخوردهای آن در جامعه توجه کنند و برخی از قوانین را اصلاح کنند.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که نگاه دولت‌ها به زنان سلیقه‌ای بوده، اظهار کرد: فاصله گرفتن از حوزه‌های علمیه، مراکز فقهی و عدم توجه به کار کارشناسی سبب بروز مشکلات و معضلات در امور زنان شده است.
آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به تغییر اختیار حکم طلاق از مردان به زنان، گفت: باید بر روی آثار اجتماعی و حقوقی احکام اسلامی کار شود و حق طلاق مردان نباید بازیچه امیال و اختلافات قرار گیرد.
وی با بیان این‌که اسلام مترقی‌ترین قوانین را برای زنان در نظر گرفته است، ابراز داشت: این‌که برخی از مسؤولان بگویند حقوق زنان را طبق خواسته خودمان در نظر می‌گیریم بزرگ‌ترین خیانت است.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خواستار تصویب قوانین منطبق با دین برای زنان شد و اظهار کرد: باید ببنیم دین ما راجع به زنان چه گفته و طبق آن عمل کنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که مسأله اشتغال زنان به وضعیت کنونی مورد توجه اسلام نیست، افزود: اسلام هیچ‌گاه اختلاط زن و مرد در محیط‌های مختلف را نمی‌پذیرد.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم بر ضرورت ساخت مکان‌های تفریحی و پارک‌های ویژه بانوان تأکید کرد و گفت: اسلام با اختلاط زن و مرد در جامعه مخالف است و عدم توجه به این امر سبب افزایش طلاق می‌شود.
آیت‌الله فاضل لنکرانی با انتقاد از مجلس به خاطر تصویب قانون ازدواج با فرزند خوانده، بر ضرورت مشورت مجلس با مراجع تقلید و علما در چنین مسائلی تأکید کرد و اظهار داشت: ازدواج با فرزند خوانده کراهت شدید دارد و مجلس باید پاسخگوی این اقدام خود باشد./927/پ202/ع
ارسال نظرات