۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۸۸۶۳۳
معاون فرهنگی مرکز خدمات حوزه:

رویکرد اصلی مرکز خدمات حوزه‌ فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور رویکرد فعالیت های این مرکز را فرهنگی دانست.
مرکز خدمات حوزه علميه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام زهرایی، معاون فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور عصر روز گذشته در همایش پیوند آسمانی زوج های طلبه استان مازندران که در آمل برگزار شد، با بیان این که یکی از عوامل موثر در موفقیت هر سازمانی تربیت نیروهای متعالی و مهذب است، گفت: محور کار حوزه‌های علمیه این بوده تا طلاب درس خوان و مهذب را تربیت کند.

 

وی با اشاره به این که مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با هدف حمایت همراه با تکریم از طلاب شکل گرفت، بیان داشت: از مهم‌ترین برنامه های ما این بوده تا همه خدمات با رویکرد فرهنگی باشد که در این راستا معاونت خدمات رسانی حذف شده و معاونت فرهنگی رفاهی تشکیل شده است.

 

حجت الاسلام زهرایی با بیان این که در معاونت فرهنگی نظرات و رویکرهای رهبر معظم انقلاب مورد بررسی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: نتیجه ای که ما گرفتیم این بوده که رسیدگی به امور فرزندان و خانواده های طلاب مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

 

معاون فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با تأکید بر این که یکی از مهم ترین خدمات به طلاب هدیه ازدواج از سوی رهبری است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شد تا بعد از دوره های مشاوره این خدمات برای طلاب واریز شود.

 

وی با بیان این که هدیه رهبری به مبلغ ده میلیون ریال افزایش پیدا کرده است، گفت: در راستای هدفمندی این هدیه توافق نامه ای صورت گرفت تا کلاس های مشاوره برای طلاب در 12 ساعت انجام شود.

 

حجت الاسلام زهرایی با تأکید بر این که آگاهی و دانش در خصوص ازدواج کم است، بیان داشت: نخست ازدواج بسیار شیرین بوده و با لذتی به هم احترام می گذاریم اما وقتی زندگی جلوتر می رود متأسفانه با اختلاف روبه رو می شویم.

 

معاون فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان این که خانواده حوزوی زیر ذره بین قرار دارد که رسالت ها عوض می شود، گفت: ارتقای مهارت های زندگی یکی از اصول اساسی کار ما بوده که به آن توجه می شود.

 

وی با اشاره به این که خدمات ارزنده فرهنگی رفاهی از سوی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور ارائه می شود، بیان داشت: همسران طلاب حافظ قرآن و دانش آموز و دانشجوی ممتاز مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

حجت الاسلام زهرایی با بیان این که متصدی هتل ولایت مشهد مقدس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور است، ادامه داد: این هتل با 250 واحد در کنار حرم امام رضا(ع) آماده پذیرایی از طلاب است.

 

معاون فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، ادامه داد: هتلی با 12 سوییت در شهر مقدس قم نیز برای طلاب در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان این که سال گذشته مبلغی بالغ بر دو میلیارد تومان برای تجهیز 985 کتابخانه حوزوی اختصاص دادیم، گفت: سی سهمیه بورسیه دکتری نیز در میان طلاب تقسیم شد./950/پ202/س

ارسال نظرات