۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۸۸۶۵۳
آیت الله نورمفیدی:

مرگ بر آمریکا باید به یک شعار جهانی تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان گفت: ما نه تنها باید شعار مرگ بر آمریکا را سر دهیم، بلکه همه دنیا باید این شعار را سر دهند، زیرا جنایات آنها امروز برای همه دنیا ملموس و قابل مشاهده است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته مرکز استان با اشاره به این که بدون شک مردم آمریکا از جنایات و توطئه های مسؤولان کشورشان در دنیا خبر ندارند و سکوت کرده اند، افزود: آنان اگر از این مسائل و جنایات باخبر باشند، بدون شک علیه مقامات کشورشان تظاهرات می کنند و در برابر آنان می ایستند.

 

به گفته وی، مردم آمریکا مانند سایر مردم دنیا، آزادی خواه هستند و بدون شک به این مساله توجه دارند و اهمیت می دهند.

 

وی با اشاره به این که ما با مردم آمریکا دشمنی نداریم، تصریح کرد: شعار مرگ بر آمریکا ما علیه دولت و مقامات این کشور است که هر روز در دنیا دست به جنایات فجیعانه می زند.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: ما نه تنها نباید شعار مرگ بر آمریکا را سر دهیم، بلکه همه دنیا باید این شعار را سر دهند، زیرا جنایات آنها امروز برای همه دنیا ملموس و قابل مشاهده است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: حمایت همه جانبه از رژیم طاغوت و شاهنشاهی و کودتای 28 مرداد به منظور ساقط کردن آن دولت قانونی و مردم و جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی از توطئه های آمریکا قبل از انقلاب بود و بعد از آن در این راستا، انجام چند کودتای نافرجام، بلوکه کردن دارائی های ایران، حمایت از گروه های برانداز، حمله مستقیم از طریق طبس، حمایت از جنگ تحمیلی، بمباران سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس، آتش زدن هواپیمای مسافربری ایران با موشک در آب های خلیج فارس و تحریم های سخت اقتصادی از برنامه های آنان علیه جمهوری اسلامی ایران بوده و برخی نیز ادامه داد.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: ما روزی می توانیم شعار مرگ بر آمریکا را ترک و کنار بگذاریم که آنان از مرکب شیطان پیاده شوند و به اصطلاح آدم شوند و عنوان شیطان بزرگ را کنار بگذارند.

 

وی تاکید کرد: اگر آمریکا این مسائل را رعایت کند و به قدرت و صلابت ایران در منطقه و جهان و حضور درخشان کشورمان در دنیا اعتراف کند، ما این شعار را کنار خواهیم گذاشت.

 

خطیب جمعه گرگان در ادامه سخنان خود به مسأله سوریه اشاره کرد و گفت: امروز مسائل این کشور به جایی رسیده که حتی خود آمریکا تنها راه حل این معضل را مذاکرات سیاسی عنوان می کنند، اما برخی دیگر مانند عربستان به ویژه بندر بن السلطان بن عبدالعزیز، رییس دستگاه اطلاعاتی عربستان این مسأله را نمی پذیرند و دخالت های بیجا دارند که اصلا به این افراد و دیگر کشورها، ربطی ندارد.

 

وی یادآور شد: آنان بعد از این که متوجه شدند، نمی توانند در سوریه به اهداف و توطئه هایشان برسند، جنایات خود را امروز به عراق کشیده اند، بطوری که هر روز شاهد جنایات و کشتار متعدد و بیشمار مردم این کشور هستیم.

 

به گفته آیت الله نورمفیدی، آنان که امروز در سوریه جنایات می کنند، برای شرکت در اجلاس ژنو دو و نشستن پای میز مذاکره شرایطی از قبیل نبودن و کنار گذاشتن بشاراسد را مطرح کرده اند که نشان می دهد، این افراد مخالفان و مزدور ساخته شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: اما دولت سوریه به حق می گوید که مسأله سوریه، یک موضوع داخلی است و به ملت سوریه مربوط می شود و احتیاج به دخالت دیگران نیست و در انتخابات آتی این کشور، با حضور بشاراسد خود مردم تصمیم می گیرند که آیا بشاراسد بر سر کار خود باقی بماند و یا خواهان فرد دیگری در این مسند هستند.

 

وی یادآور شد: همگان می دانند که بشار اسد که مردم او را می خواهند، دارای یک جایگاه در میانشان است و او سنگر محکمی در برابر رژیم صهیونیستی و برای دفاع از حق و حقوق مردم سوریه است.

 

امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرد و گفت: 13 آبان در سال های قبل و بعد از پیروزی انقلاب یادآور روزهای خوب و تلخی است، بطوری که در این روز در سال 1343 حضرت امام خمینی (ره) معمار و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به ترکیه تبعید شدند و در همین روز در سال 1357 عده ای از دانش آموزان به دانشگاه تهران رفتند که متأسفانه از سوی نیروهای رژیم شاهنشاهی مستقر در آن مکان به شهادت رسیدند.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: اما در همین روز در سال 1358 دانشجویان خط امام جاسوس خانه آمریکا  و یا همان سفارت آمریکا را اشغال کردند و در همان روزها فریاد زدیم و تا امروز این فریادمان بلند است که آن مکان نه تنها سفارتخانه بوده، بلکه جاسوس خانه آمریکا نیز بود که امروز دنیا متوجه این مهم و مسأله با توجه به رسوایی های پی در پی آمریکا شده است.

 

وی ادامه داد: در یک سندی 135 میلیارد مکالمه تلفنی  در سراسر جهان از سوی مقامات آمریکایی ها، شنود شده که این همه یکی از بدترین جنایات آنان بوده که این شنودها در حد مقامات و رهبران کشورهای دنیا بوده و مسأله آن روز خانه جاسوسی و تاکید ما تا به امروز بر این مهم، به دنیا ثابت شده  و رهبران کشورها حتی به سازمان ملل نیز اعتراض کرده و خواهان جلوگیری و برخورد با این موضوع هستند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و برگزاری یازدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی (ع) در سه روز گذشته در گرگان گفت: عاشورا در تاریخ اسلام بی نظیر است، زیرا یک طرف نماد جنایت بود که چهره بشریت را تاریک و شرمندگی انسانیت را به همراه داشت، اما در طرف دیگر، نماد عدالت خواهی و ظلم ستیزی بود.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: انسان باید به خود ببالد که در میان کاروان انسانیت، شخصیت نورانی مانند اباعبدالله الحسی(ع) که هر چه خوبی و مردانگی و عزت است در آن روز از سوی وجود مبارک سیدالشهداء (ع) به منصه ظهور رسید.

 

وی تصریح کرد: این مهم هیچگاه از ذهن بشریت پاک نخواهد شد و اوج این مساله به حدی است که پیامبر (ص) قبل از وقوع برای آن اشک ریخت و امیرالمومنان(ع) هنگام عبور از سرزمین کربلا اشک از چشمانش جاری شد و حضرت فاطمه (س) نیز برای امام حسین(ع) اشک ریختند.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که عاشورا فقط یک مصیبت و یک تراژدی نیست، اظهار کرد: گریه برای امام حسین(ع) یک رمز دارد و باید آن را پیدا کنیم، زیرا این گریه ها امروز مکتب را نگه داشته و گریه ها برای امام حسین(ع) باید عالمانه باشد.

 

وی تصریح کرد: این اشک ها همچون دریا و باران باید آتش را خاموش نماید و باید افتخار کنیم که عضو گروهی هستیم که رهبر آن برای مبارزه با ظلم و ستم و برقرای عدالت تمام هستی خود را فدا کرد و ما نیز باید مانند امام حسین(ع) اهل عدالت باشیم.

 

خطیب جمعه گرگان با اشاره به این که اگر امام حسین(ع) را بشناسیم، قرآن را می شناسیم، گفت: باید از امام حسین (ع) در این دنیا درس بگیریم تا در آخرت از شفاعتش بهره مند شویم.

 

آیت الله نورمفیدی خطاب به مداحان و روضه خوانان و وعاظ، تاکید کرد: شما باید مراقب باشید برخی کلماتی که در شعرها و سخنان خود بکار می برید، بتوانید در آخرت جوابگو باشید و کلماتی در عزت و سربلندی امام حسین(ع) باشد، زیرا کلید شخصیتی ابی عبدالله الحسین(ع) عزتش بود./950/پ202/ع

ارسال نظرات