۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۸۸۶۵۷
پیش از ظهر امروز صورت گرفت؛

حضور میهمانان خارجی دومین همایش بین المللی علمی ولایت در گلزار شهدای اهواز

خبرگزاری رسا ـ میهمانان خارجی دومین همایش بین المللی علمی «ولایت» که از 50 کشور به ایران آمده اند در محل گلزار شهدای اهواز حضور یافتند.
تجديد بيعت با شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پیش از ظهر امروز، میهمانان خارجی دومین همایش بین المللی علمی «ولایت» در اهواز با در دست گرفتن گل بر سر مزار شهدای اهواز حاضر شدند.

همچنین برخی از خانواده های شهدا که بر سر مزار شهید خود آمده بودند با دیدن این صحنه از حضور این میهمانان در گلزار شهدا تقدیر و تشکر کردند.

آدینه از کشور بوسنی، پژوهشگر و محقق ولایت در حاشیه این مراسم گفت: قرآن درباره شهادت می گوید که فرد شهید زنده است و تا ابد نزد خدای خود روزی می گیرد.

وی افزود: شهدا جان و زندگی خود را دادند تا ما امروز با عزت زندگی کرده و ادامه دهنده راه آنها باشیم.

آدینه با اشاره به این که در کشور بوسنی مردم اطلاعات کمی از ولایت دارند اظهارداشت: مردم بوسنی تنها حدیث غدیر را شنیده اند که پیامبر اسلام دست علی(ع) را به عنوان ولی و جانشین پس از خود معرفی کرده است و به غیر از این اطلاعات دیگری در دست ندارند.

پژوهشگر عرصه ولایت تأکید کرد: مردم کشور بوسنی اهل بیت(ع) را دوست داشته و نسبت به امیرمؤمنان احترام ویژه ای قائل هستند.

شعیب محمد محقق و پژوهشگر نیجریه ای با حضور در گلزار شهدای اهواز با اعلام این که وجود شهدا برای ما نعمت است گفت: هنگامی که شهدا را زیارت می کنم در دل به خود می گویم که ای کاش من نیز مانند آنها شهید می شدم.

وی افزود: آرزوی اولیا و انبیا الهی رسیدن به درجه شهادت در راه خدا بود و در اصل مقام شهید از مقام انبیا نیز بالاتر است.

شعیب محمد تصریح کرد: وجود شهدا جهان را پر از نور و معنویت می کند./9462/پ202/غ

ارسال نظرات