۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۲:۲۹
کد خبر: ۱۸۸۶۸۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان:

تبیین کارکردهای اجتماعی دین راه غلبه بر گفتمان غرب است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: ایجاد حساسیت و هوشیارسازی مسؤولان، جامعه و خانواده ها و به صدا در آوردن زنگ هشدار برای آنها در مقابل تخریب، لجام گسیختگی و پایمال شدن برخی از ارزش‌های دینی و ملی یکی از وظایف مهم رسانه های دینی است.
حجت الاسلام علي شکري

حجت الاسلام علی شکری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، در گفت‌و‌‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان گفت: در حوزه فرهنگ با توجه به هجمه های بسیار تبدیل یک آسیب اجتماعی و ضد ارزش به هنجار و بازگرداندن شرایط  آن به حد نسبتا مطلوب کاری بسیار دشوار است که این مطلب ضرورت بیش از پیش فعالیت رسانه هایی با ماهیت دینی در مقابل ترویج فرهنگ بی هویتی و ضد دین را در جامعه نشان می دهد.

 

وی افزود: امروز لازم است که فعالان حوزه رسانه و به خصوص رسانه هایی با کارکرد دینی و فرهنگی نسبت به بعضی از خط قرمزهای دینی در جامعه اسلامی ایجاد حساسیت کنند و زنگ خطر را نسبت به برخی هنجار شکنی ها و شکسته شدن حریم ها به صدا در آورند.

 

حجت الاسلام شکری اضافه کرد: اگر جامعه به خصوص نسل جوان نسبت به برخی هنجارهای اجتماعی و ارزش های اسلامی بی توجه شود آسیب های غیر قابل جبرانی به دنبال خواهد داشت، زیرا در بدنه فرهنگ یک جامعه ساختن بسیار مشکل تر و زمان برتر از تخریب است، در این شرایط مسؤولان باید هوشیار شوند و به جامعه آگاهی بدهند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گستره فعالیت، مقرون به صرفه بودن، سریع و سهل الوصول بودن و البته اقبال عمومی اندیشمندان و مردم دنیا به رسانه های جدید و مجازی را نشانه لزوم گسترش فعالیت سایت ها و خبرگزاری های دینی و در نتیجه معرفی بهتر و وسیع تر واقعیت ها و آموزه های اسلام به عنوان کامل ترین دین و دستور زندگی جوامع بشری عنوان کرد.

 

وی تأکید کرد: امروز یکی از مسائل مهم ما در رویارویی با غرب معرفی و تبیین کارکردهای اجتماعی دین است، آنها با تمام توان رسانه ای خود در جهت تخریب چهره اسلام و بالاخص شیعه در بین ملت های دنیا تلاش می‌کنند، وظیفه ما است با تقویت رسانه های دینی و ولایی در فضای وب جلوه‌های عینی و الگو بودن فرهنگ مترقی اسلامی، شیعی و ایرانی را به دقت معرفی کنیم./977/ت302/س

ارسال نظرات