۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۸۸۷۳۵

کلنگ احداث ساختمان مدرسه علمیه خواهران انبارلوم به زمین زده شد

خبرگزاری رسا ـ کلنگ احداث ساختمان مدرسه علمیه خواهران شهر انبارآلوم استان گلستان به زمین زده شد.
کلنگ زني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، کلنگ احداث ساختمان مدرسه علمیه خواهران شهر انبارآلوم استان گلستان بعد از ظهر امروز با حضور مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، علمای شیعه و سنی، طلاب و جمعی از مسؤولان این شهرستان در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع به زمین زده شد.

 

حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران در این مراسم بیان داشت: حوزه های علمیه و دیگر اماکن مقدسه از ساز و کارهای تحقق رسالت پیامبر اسلام است که با هدف احیای انسانی و هویت انسانی فعالیت می کنند؛ لذا جا دارد به نحو شایسته است این اماکن حمایت و تقویت شوند.

 

وی افزود: شهر انبارالوم مکان تلفیقی از اهل تشیع و تسنن است که این مدرسه علمیه موجب همدلی بیشتر شده و بهترین اعتبار ساخت این اماکن از محل وحدت و همدلی شما بزرگان اهل سنت و شیعه تامین شود.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، حوزه های علمیه را مرزبانان و دیده بانان کیان اعتقادات، ارزش ها و باورهای دینی جامعه معرفی کرد و گفت: تقویت و گسترش مراکز حوزوی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بستری را برای جهانی شدن اسلام ناب فراهم می کند.

 

حجت الاسلام غفاری، حوزه های علمیه را مرکز عظیم تبلیغ دین معرفی کرد و بیان داشت: هر جا که حوزه های علمیه حضور داشته ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی به حداقل می رسد.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران به گسترش روز افزون شبهات دینی در جامعه اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: رسالت امروز حوزه های علمیه ترویج صحیح اسلام ناب و پاسخگویی به شبهات و بدعت هایی است که دشمنان به دنبال گسترش آن در جامعه هستند.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که امروز اعتقادات و باورهای مردم به ویژه نسل جوان بیش از گذشته در معرض خطر قرار دارد، افزود: حوزه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز دینی باید برای پاسخگویی به این شبهات برنامه داشته باشد.

 

حجت الاسلام شیخی، امام جمعه انبارآلوم  نیز در این مراسم بیان داشت: مدرسه صدیقه طاهره(س) انبارآلوم امسال تاسیس شد و امیدواریم این مکان، پایگاه ترویج معارف پیامبر و آل ایشان و همچنین اعتلای فرهنگ دینی و اسلامی شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات