۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۸۸۷۴۳

انتقاد آیت الله طبرسی از بی‌توجهی به پژوهش‌های قرآنی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که پژوهش های قرآنی کمتر مورد توجه مؤسسات قرآنی قرار گرفته است، بیان داشت: باید موضوع پژوهش در قرآن از مهجوریت خارج شود و بیشتر مورد توجه مؤوسسات قرآنی قرار گیرد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای مؤسسه قرآنی پیامبر اعظم(ص) با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی بستر گسترش فعالیت های قرآنی را در بخش های مختلف جامعه به خوبی فراهم کرد، افزود: باید از این ظرفیت های به وجود آمده در جهت رونق فعالیت های قرآنی در جامعه بیشتر بهره گیریم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تا قبل از پیروزی انقلاب، احکام دینی و قرآنی تنها در فعالیت های فردی خلاصه می شد، بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی عشق و ارادت مردم به اهل بیت(ع) هر روز بیشتر نمایان می شود.

 

آیت الله طبرسی انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی دانست و با بیان این که مبانی دینی و قرآنی موجود در انقلاب وجه تمایز انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب های دنیا است، تصریح کرد: امروز انقلاب ملت ایران به الگویی برای دیگر ملت های دنیا تبدیل شده است.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی، مبانی دینی را در متن جامعه نهادینه کرد، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد گسترش مفاهیم دینی در بخش های مختلف جامعه هستیم.

 

وی همچنین به رونق فعالیت های مؤسسات قرآنی در کشور اشاره کرد و گفت: رونق این گونه فعالیت ها نیز یکی از مهم ترین برکات انقلاب اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که در حال بیشتر مؤسسات قرآنی در حوزه آموزش مشغول فعالیت هستند، بر ضرورت توجه این گونه مؤسسات به پژوهش های قرآنی تأکید کرد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که پژوهش های قرآنی کمتر مورد توجه مؤسسات قرآنی قرار گرفته است، بیان داشت: باید موضوع پژوهش در قرآن از مهجوریت خارج شود و بیشتر مورد توجه مؤوسسات قرآنی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به این که خوشبختانه گسترش روز افزون مؤسسات قرآنی بستری را برای آموزش قرآنی به نسل جوان و نوجوان جامعه فراهم کرده است، گفت: آموزش مباحث قرآنی باید همراه با تدبر در مفاهیم این کتاب ارزشمند الهی همراه باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از مفاهیم قرآنی درمتن زندگی فردی و اجتماعی هستیم، تصریح کرد: مفاهیم قرآنی باید زندگی روزمره ما نهادینه شود تا بتوانیم در مسیر رشد و تعالی گام برداریم.

 

وی با بیان این که امروز فرصت برای گسترش جهانی اسلام ناب فراهم است، بیان داشت: جهانی شدن اسلام ناب امروز به عنوان خطری بزرگ برای استکبار و استعمار جهانی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که دشمنان اسلام و انقلاب برای جلوگیری از جهانی شدن اسلام ناب هر روز از ابزار جدیدی برای برای تضعیف آن استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های دینی و فرهنگی که انقلاب اسلامی به وجود آورده در جهت الگوسازی در جهان بهره گیریم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که حضور گسترده روحانیت در بخش های مختلف جامعه یک فرصت ارزشمند برای کشور است، تصریح کرد: این ظرفیت مهم به برکت انقلاب اسلامی فراهم شده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به وجود برخی مسائل خرافی در مناسبت‌های مذهبی گفت: برای رفع مسائل خرافی نیاز به تلاش بیشتر داریم و شکستن این سد کار مشکلی است.

 

حجت الاسلام محمود دیانی، معاون پژوهشی مؤسسه پیامبر اعظم(ص) نیز در این جلسه بر لزوم اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و افزود: ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از اهداف موسسه قرآنی پیامبر اعظم(ص) ساری است./950/

ارسال نظرات