۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۸۸۷۶۱
با تلاش آمریکا صورت گرفت؛

تخریب جاده گفتگوهای صلح پاکستان با طالبان

خبرگزاری رسا ـ حکیم الله محسود، چند هفته قبل در گفتگو با بی بی سی از آمادگی اش برای مرگ سخن گفته و به همین خاطر جانشین خود "خان سید" را به جهانیان معرفی کرده بود.
هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: پاکستان به حمله روز جمعه (اول نوامبر، 10 آبان) هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا که گفته می‌شود حکیم‌الله محسود، رهبر طالبان پاکستان در آن کشته شده، واکنش خشم‌آمیزی نشان داده است.


دولت پاکستان حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را نقض تمامیت ارضی خود می داند و آنها را محکوم کرده است. پیش از این، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان از دولت باراک اوباما خواسته بود به این حملات پایان دهد.


چودری نصار علی خان، وزیر کشور پاکستان گفته است مرگ حکیم الله محسود تلاش های دولت برای گفتگوهای صلح با پیکارجویان طالبان را از بین برد.


وزیر کشور پاکستان گفت قرار بود هیاتی از جانب دولت به وزیرستان شمالی برود و با رهبر طالبان دیدار کند.


شایان ذکر است دولت پاکستان پس از چندین سال توانسته بود حکیم الله را راضی کند تا بر سر میز مذاکرات صلح بنشیند.


بی بی سی در ادامه افزود: رهبران سیاسی پاکستان خواهان بسته شدن راه تدارکاتی ناتو به افغانستان به تلافی حمله آمریکا شده‌اند.


در همین حال در سراسر پاکستان، نیروهای امنیتی به حال آماده‌باش درآمده‌اند. در موارد قبلی، طالبان با حملات تلافی‌جویانه به کشته شدن رهبرانشان واکنش نشان داده‌اند.


یک مقام اطلاعاتی پاکستان گفته است تشییع جنازه آقای محسود امروز، شنبه 2 نوامبر (11 آبان) برگزار شده است.


این شبکه در ادامه افزود: چند ساعت پس از گزارش مرگ حکیم الله محسود کاخ سفید به جای عذر خواهی به خاطر ویران شدن جاده صلح، گفته است، اگر این خبر درست باشد، ضربه‌ای جدی به این گروه پیکارجو وارد شده است.


قابل ذکر است حکیم الله محسود، چند هفته قبل در گفتگو با بی بی سی از آمادگی اش برای مرگ سخن گفته و به همین خاطر جانشین خود "خان سید" را به جهانیان معرفی کرده بود. به همین دلیل می توان گفت، پایان محسود پایان کار فعالیت های این گروه شبه نظامی نخواهد بود.

کارشناسان بر این عقیده اند که اقدام آمریکا در ترور این رهبر طالبان، چشم انداز صلح با این گروه را از همیشه تیره تر کرده است./1421/1409/ح

ارسال نظرات