۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۸۸۸۰۳

برگزارکنندگان نمایش واقعه غدیر تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از برگزار کنندگان نمایش واقعه غدیر با حضور مسؤولان استانی برگزار شد.
بازسازي واقعه غدير در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از برگزار کنندگان نمایش واقعه غدیر پیش از ظهر امروز در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم، حجت‌الاسلام تویسرکانی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفان، حجت‌الاسلام اکبری مسؤول حوزه نمایندگی سپاه علی بن ابیطالب(ع)، سردار مهدوی نژاد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع)، حجت‌الاسلام عرب انصاری معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، دلبری شهردار قم و اسماعیلی طبا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم حضور داشتند.

اسماعیلی طبا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این مراسم طی سخنانی، گفت: در روز غدیر فرمان خداوند به دست آخرین پیامبر الهی برافراشته شد تا بشریت راه سعادت را گم نکند.

وی با بیان این‌که غدیر زلال گوارای الهی است که از وحی سرچشمه گرفته است، ابراز کرد: یکی از اهداف بزرگ غدیر این بود که زنگار اختلاف و تفرقه را بزاید.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این که پیام غدیر می‌توانست سبب وحدت همیشگی مسلمانان و جلوگیری از تفرقه باشد،‌ اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای با گل آلو کردن این سرچشمه الهی سعی در ایجاد اختلاف و تفرقه داشتند.

اسماعیلی طبا فلسفه برگزاری این مراسم را تجلیل از دست اندرکاران این نمایش بزرگ خواند و گفت: بازسازی واقعه غدیر چندین سال است به ابتکار سپاه علی‌بن ابیطالب(ع) قم برگزار می‌شود و به سایر استان‌ها نیز تسری پیدا کرده است.

وی یکی از اهداف برگزاری نمایش غدیر را ماندگاری این حادثه بزرگ در اذهان جوانان دانست و ابراز کرد: هنر بهترین وسیله برای ماندگاری حوادث مهم تاریخی است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خواستار پوشش رسانه‌ای بیشتر این حادثه بزرگ تاریخی شد و اظهار کرد: امیدواریم چنین برنامه‌هایی که نقش اساسی در حیات و وحدت مسلمانان دارد تداوم پیدا کند.

سردار مهدوی نژاد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) نیز در این مراسم با بیان این‌که سرنوشت اسلام در غدیر و عاشورا رقم خورد، گفت: متأسفانه برخی از یاران پیامبر اسلام غدیر را کتمان کردند و سبب انحراف در اسلام شدند.

حجت‌الاسلام تویسرکانی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفان از دیگر سخنرانان این مراسم بود، وی استفاده از هنر را راهی برای ماندگار کردن حوادث تاریخی خواند و ابراز کرد: امروز دشمنان از هنر برای ماندگار کردن افکار و اعتقادات خود استفاده می‌کنند و ما نیز باید به این امر اهتمام جدی داشته باشیم.

گفتنی است، در این مراسم از دست‌اندرکاران برگزاری نمایش واقعه غدیر با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد./927/پ202/ن

ارسال نظرات