ضرورت پرداختن به مسائل مساجد در جایگاه رسانه دینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا قزوین، حجت الاسلام علی نعمتالهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، پیش از ظهر امروز یک شنبه، یازدهم آبان ماه در همایش طلایه داران تبلیغ که در سالن همایش اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، تاثیرگذارترین رسانه را مسجد و منبر دانست و گفت: از وجود جوانان و هیأت مذهبی برای اشاعه فرهنگ مسجدمحوری و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر میتوان به خوبی یاری گرفت.
وی با بیان اینکه چند مسأله اساسی در تبلیغ بسیار مهم است، ابراز داشت: نخست باید مبلغان ما جدی وارد شوند و نباید تنها به بخش ظاهری امر به معروف و نهی از منکر نگاه کنند، آییننامهای در حال تدوین است که به زودی به دست مبلغان میرسد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه استفاده از جوانان در بحث های دینی سبب ایجاد انگیزه در جوان میشود، افزود: تبیین درست عاشورا و فرهنگ آن در جامعه موجب آگاهی و تقویت افکار جوانان می شود، مبلغان باید از حضور جوانان در مراسم مذهبی و هیات ها استفاده کرده و از جوانان به عنوان مشاور استفاده کنند.
این کارشناس مذهبی نیاز تبلیغی امروزه مسجدمحوری و شیعهشناسی را بیش از هر زمان دیگری دانست و گفت: مسجدمحوری، روحانیمحوری و قرآنمحوری سه نکته مهم است که باید در تبلیغات دینی مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام نعمتالهی با بیان اینکه برنامه های تبلیغی باید دارای انسجام باشد، اظهار داشت: تبیین فلسفه، تاریخ و درسهای عاشورا محور تبلیغ مبلغان اعزامی است، با تبیین و تبلیغ فلسفه عاشورا به طور قطع به سبک زندگی که مدنظر مقام معظم رهبری بوده دست خواهیم یافت.
وی نقش روحانیون و وعاظ را در تبلیغ دین بسیار مهم دانست و ابراز داشت: ماه محرم و صفر فرصت مناسبی است تا فضایل و معنویات این ماههای مبارک برای قشر جوان به بهترین شکل ممکن بیان شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی با اشاره به قیام بزرگ عاشورا بیان داشت: بدون شک بشریت از نهضت عظیم و این رویداد بزرگ به عنوان یکی از عظیمترین حوادث تاریخ یاد میکنند، فرهنگ عاشورایی در کشور ما به یک مکتب تبدیل شده که به نوعی از مکتب بزرگ پیامبران و چهارده معصوم(ع) گرفته شده است.
حجت الاسلام نعمت الهی با تاکید بر این که جوانان امروز باید با شخصیت والای امام حسین(ع) آشنا شوند، اظهار داشت: مبلغان باید همه خصوصیات و ویژگیها و اهداف قیام امام حسین(ع) را برای مخاطبان بویژه نسل جوان بازگو کنند.
وی در پایان با اشاره به اینکه فرصتهای تبلیغی در فرهنگ دینی و شیعی فرصتهای مغتنمی هستند، گفت: در ماههایی مانند رمضان و محرم مردم در اماکن مذهبی و حسینیهها و هیأت جمع شده و این فرصت مناسبی برای تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام است./955/پ202/س