۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۸۸۸۶۲
به بهانه 13 آبان، روز استکبار ستیزی؛

آمریکا آمریکا گوش جهان خستهٔ طبل بدآهنگ تو

خبرگزاری رسا ـ تابلوی هیهات من الذلة مردم ایران در شعار «مرگ بر آمریکا» دوباره در فرهنگ نامه ایرانی معنا می‌شود.
13 آبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، امسال در حالی مراسم گرامیداشت 13 آبان روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان برگزار می شود که زمزمه حذف شعار «مرگ برآمریکا» دل بسیاری از دلسوزان نظام را به درد آورد و به همین دلیل امسال 13 آبان حال و هوای دیگری دارد و در واقع همه برای زنده شدن و احیای این شعار که با اصول انقلاب اسلامی گره خورده است، به میدان می آیند و دوباره فریاد «مرگ برآمریکا» در سرزمین مقاومت، کاخ استکبار و استعمار معاصر را خواهد لرزند و این رفراندوم مردمی، پاسخی کوبنده به همه آنانی است که برای حذف این شعار دست و پا می زنند تا خوش رقصی خودشان را به ارباب های سازش با استکبار نشان دهند.

 

دشمن باید بداند که فریاد «مرگ برآمریکا» امضای همه مردم ایران است که بر صفحه تاریخ 13 آبان سال 1392 نقش می بندد و پیمان و عهدی نو با آرمان های رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای می باشد و این ندای انقلابی تا زمانی که سربازان ایشان در خط مقدم آماده هستند، ادامه دارد و هیچ قدرتی از شرق و غرب توان به عقب راندن این نیروهای جان بر کف را ندارد؛ چرا که خط قرمز مردم ایران ولایت فقیه و آرمان های انقلابشان می باشد و هر فتنه ای از فتنه قلم گرفته تا فتنه های خاموش در دیار حسینی، محکوم محکوم است؛ چرا که فردا کاروان کربلا دوباره نجوای «هیهات من الذله» را زمزمه می کند.

 

قلم را سزای اهانت و توهین نیست

آن هنگام که خداوند در قرآن به قلم قسم خورد، از این بابت بود که قلم سربازی برای پاسبانی همه آن امانت هایی است که در روی زمین به عنوان هدیه و روزی زمینیان فرستاده بود. قلم از آن روی محترم شمرده می شود که کمانه ای تیز به سمت حقایق آفرینش و حقیقت است و شاید همه ارزش ها و خوبی ها که در آیینه حیات هنوز زنده و شاداب است، به دلیل وجود قلم است.

به راستی به چه زیبایی این قلم واژه های آزادی و انسانیت را معنا کرد و برای این که تاریخ رنگ و بوی کهنگی نگیرد، تا همیشه بر صفحات کاغذ رقص کنان در حرکت است و عروسی کلمات برایش شادی حی است؛ اما باید امروز از خودمان بپرسیم چه شد که این قلم با این همه جایگاه آسمانی و ملکوتی امروز به بیراهه می رود؟ چه شد که قلم در دست نااهلان افتاد؟ به راستی چه اتفاقی افتاد که امروز قلم دیگر میهمان وجدان های پاک و آزاده نیست؟ چه شد که قلم رشوه خوار و جیره خوار زمینیان شد؟

قلم هدیه ای آسمانی برای انسان های ملکوتی بود که حلقه اتصالشان به آسمان منتهی می شد و هر وقت بر روی کاغذ سفید نگاره های جوهر می نشست، در واقع حقایق خلقت رونمایی می شد و فرشتگان در جشن های صداقت و راستی حضور می یافتند و دوباره قلم را پاسبانی می کردند و امروز نیز به بهانه استکبار ستیزی قرار است قلم واژه «مرگ بر آمریکا» را در لغت نامه مردم ایران دوباره معنا سازد.

 

امروز اسم سفارت‌خانه‌های آمریکا شده «لانه جاسوسی»

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار، در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان، با بیان تحلیلی مهم از ریشه های دشمنی استکبار با ملت ایران، ضمن اعلام حمایت جدی و محکم از مسئولان پرتلاش مذاکرات جاری، تأکید کردند: سوابق عملکرد آمریکا نشان می دهد موضوع هسته ای تنها بهانه ای برای ادامه دشمنی با ایران است. لبخند فریب گرانه دشمن کسی را دچار خطا نکند. اگر از مذاکرات نتیجه گرفته شود، چه بهتر، اگر نه، اثبات این توصیه مکرر است که برای حل مشکلات باید نگاه به درون داشته باشیم. 30 سال پیش جوانان ما اسم سفارت آمریکا را گذاشتند لانه جاسوسی؛ امروز سفارت‌خانه‌های آمریکا در نزدیکترین کشورها به آمریکا اسمشان شده «لانه جاسوسی»؛ یعنی جوانان انقلاب ما 30 سال جلوتر بودند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به سه حادثه تاریخی روز 13 آبان، گفتند: تبعید امام(ره) در سال 1343 به دلیل سخنرانی ایشان بر ضد کاپیتولاسیون که به مأموران و نظامیان آمریکایی در ایران، مصونیت قضایی می بخشید، کشتار بیرحمانه دانش آموزان در تهران به دست مأموران رژیم دیکتاتورِ، مورد حمایت آمریکا در سال 1357 و حرکت متقابل و شجاعانه دانشجویان در تسخیر سفارت امریکا در سال 1358، هر سه، به نحوی به دولت آمریکا مربوط است و به همین علت روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار نام گذاری شده است.

 

تبیین واژه قرآنی استکبار

ایشان سخنان خود را با تبیین واژه قرآنی استکبار ادامه دادند؛ اما پیش از آن یک نکته را متذکر شدند و افزودند: جوانان مؤمن و شجاع دانشجو که در سال 1358، سفارت آمریکا را تسخیر کردند، حقیقت و هویت واقعی این سفارتخانه را که در واقع لانه جاسوسی بود، کشف کردند و در مقابل دیدگان مردم دنیا قرار دادند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در آن روز، جوانان ما نام سفارت آمریکا را لانه جاسوسی گذاشتند و امروز بعد از گذشت بیش از سه دهه، سفارتخانه های آمریکا در کشورهای اروپایی که شرکای آمریکا هستند، لانه جاسوسی نام گذاری می شود که این موضوع نشان می دهد جوانان ما بیش از سی سال از تقویم تاریخ دنیا جلوتر بودند.

حضرت آیت الله خامنه ای بعد از بیان این نکته، در خصوص معنای استکبار گفتند: استکبار به انسان ها و دولت هایی اطلاق می شود که دخالت در امور ملت های دیگر و تحمیل بر دیگران را حق خود می دانند و به هیچ کس هم پاسخ گو نیستند.

ایشان افزودند: نقطه مقابل استکبار، ملت ها و انسان هایی هستند که زیر بار زورگویی، مداخله جویی و تحمیل قدرت استکباری نمی روند و با آن مبارزه می کنند که ملت ایران از این گونه ملت هاست.

 

مماشات با مستکبر، هیچ فایده ای برای کشورها و ملت ها ندارد

ایشان با تأکید بر این که مماشات با مستکبر، هیچ فایده ای برای کشورها و ملت ها ندارد، گفتند: رویکرد استکباری آمریکا موجب شده است که ملت ها نسبت به آن، یک حس بی اعتمادی و بیزاری داشته باشند؛ ضمن این که تجربه نشان داده است که هر ملت و دولتی که به آمریکا اعتماد کند، ضربه خواهد خورد؛ حتی اگر از دوستان آمریکا باشد.

رهبر انقلاب اسلامی، همه جوانان را به تحلیل صحیح و دقت در موضوع مبارزه با استکبار توصیه کردند و افزودند: جوانان اول انقلاب نیازی به تحلیل در مورد مبارزه با امریکا نداشتند، زیرا ظلم و ستم آمریکا و حمایت آن از رژیم بی رحم از طاغوت را دیده بودند؛ اما جوان امروز باید با تحقیق و تحلیل درست دریابد که چرا ملت ایران با استکبار و رویکردهای آمریکا مخالف است و دلیل بیزاری ملت ایران از آمریکا چیست؟

آمریکا  آمــــریکا نــنگ به نــیرنگ تـو             خون جوانان ما می ‌چـکد از چنگ تو

ای ز شرار ستم شعله به عالم زده             امن و امان جهان یک‌سره بر هم زده

بر سر هرخرمنی در دل هر گلشنی            آتش بــی داد تو صاعـــــــــقه غم زده

ثروت انبوه تو خون دل  توده ‌هاست            کین تو بر سینه ‌ها دشنه  ماتم  زده

دزد جهان ‌خواره‌ای دیو ستم‌ پاره‌ای            عقرب جرّاره ‌ای، روبَه مـــــــــــکاره‌ای

جور و جفا در تو هســـــــــــــــــــت              مـــــــــــــــــــــــــهر و وفا در تو نیست 

زهر بلا در تو  هســـــــــــــــــــــــت              شـــــــــــــــــــــــهد صفا در تو نیست

درهمه‌دورزمان‌چون‌توستم‌کاره‌نیست         عامل‌هرفتنه‌ای‌صلح‌وصفا درتو نیست

آمریکا آمریکا  ننگ  به  نیرنگ تو           خون جوانان ما می‌چکد از چنگ تو

درهمه‌گیتی‌به پاست نائره جنگ تو            گوش جهان خسـتهٔ طبل بد آهنگ تو

مظهرشیطان تویی‌دشمن‌انسان‌تویی         ای همه اهریمنی، سرحد فرهنگ تو

رسم  تو عصیان گری، کار تو ویرانگری         تیره شده عالم از، حیــله و نیرنگ تو

دشمن  هر ملتــی موجـب هر  ذلتی          سایه  هر  وحشتی  فتنه  هر  امتی

آمریکا  آمریکا  ننگ  به  نیرنگ  تو          خون جوانان ما می‌چکد از چنگ تو

حمید سبزواری

 /934/703/ر

ارسال نظرات