۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۸۸۹۱۸

چند خبرکوتاه از سازمان اوقاف و امورخیریه

خبرگزاری رسا ـ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: روابط عمومی‌ها، حلقه ارتباط هر مجموعه با مردم و آحاد جامعه هستند.
سازمان اوقاف و امور خيريه

رئیس سازمان اوقاف: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی وقف هنرمندانه باشد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین«علی محمدی» نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه روز یکشنبه (12 آبان) در نشست مسئولان روابط عمومی‌ها و دفاتر استان‌های ادارات کل اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: روابط عمومی‌ها، حلقه ارتباط سازمان اوقاف و امور خیریه و ادارات با مردم و جامعه هستند و باید هنر خود را برای انعکاس اخبار و فرهنگ سازی سنت « وقف» به نحو احسن انجام دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص نقش روابط عمومی‌ها خاطرنشان کرد: روابط عمومی حلقه اصلی ارتباط سازمان اوقاف با اجزاء مربوطه داخلی و بیرون از آن است.

وی اضافه کرد: این ارتباط باید درست و صحیح برقرار شود و نقاط قوت و ضعف را تبیین و افکار عمومی جامعه را نسبت به اوقاف منعکس کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تأکید بر انعکاس صحیح و دقیق افکار عمومی و نگاه مردم به اوقاف به مدیریت سازمان، خواستار تبیین اقدامات و اطلاع رسانی به موقع دستاوردهای سازمان اوقاف شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، توجه به مناسبت‌های دینی، ملی و اعیاد برای اطلاع رسانی از سوی روابط عمومی‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر در اطلاع رسانی نتوانیم حق مطلب را ادا کنیم، حق افراد و سازمان اوقاف پایمال می‌شود، اما اگر فعالیت این مجموعه به نحو احسن منعکس شود، حق آن از بین نخواهد رفت.

وی جمع بندی دیدگاه‌های درون سازمانی و انعکاس آن به مدیریت در سازمان اوقاف و امور خیریه را مورد تأکید قرار داد و گفت: هنر روابط عمومی باید این باشد که بگوید در سطح کشور کارمندان این سازمان نسبت به مجموعه دارای چه نگاه و دیدگاهی هستند و چه خواسته‌ها و پیشنهادهایی دارند.

وی انعکاس موضوعات به صورت صحیح برای مردم را به عنوان وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها دانست و افزود: روابط عمومی باید نگاه و دیدگاه مردم و جامعه به موقوفات، امامزاده‌ها و مدیریت را منعکس کنند، تا در صورت وجود ضعف، کمبودها را برطرف کنیم.

حجت الاسلام محمدی افزود: همچنین باید مراقب بود که موضعگیری ما در مسائل سیاسی و اجتماعی مطابق با منویات مقام معظم رهبری باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حضور مردم در صحنه‌های مختلف اظهار داشت: بعد از 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم با حضور 73 درصدی خود در انتخابات ریاست جمهوری به جمهوری اسلامی رای دادند و دشمنان را شرمنده کردند و این خود یک حماسه سیاسی بزرگ است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: ما باید مطابق آنچه که مقام معظم رهبری موضعگیری می‌کند، حرکت کنیم، نه این‌که جلوتر یا عقب تر از آن باشیم و تنظیم این موضوع به عهده روابط عمومی‌ها است.

وی برقراری ارتباط و هماهنگی با رسانه‌ها از سوی روابط عمومی‌ها را خواستار شد و گفت: اقداماتی که در داخل سازمان و ادارات اوقاف انجام می‌شود را باید به خوبی و با تعامل صحیح به مردم منعکس کنید.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه خاطرنشان کرد: ترغیب و ترویج فرهنگ وقف باید یک اولویت باشد و زمینه تشویق مردم را برای آن فراهم کرد.

به گفته حجت الاسلام محمدی، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، گرایش و علاقه مردم به وقف را بیشتر خواهد کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تاکید دین اسلام بر مسائل وقف، خواستار تبلیغ و اطلاع رسانی بیشتر در این امور شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در پایان، برخورد محترمانه و تکریم ارباب رجوع در دفاتر مدیران را مورد تاکید قرار داد و گفت: برخورد وارتباط با ارباب رجوع باید مبتنی بر تقوی الهی باشد و خدا را باید در این مورد مدنظر قرار داد.

شمار ثبت نام کنندگان در طرح ملی حفظ قرآن از مرز 500 هزار نفر گذشت

مسئول کمیته طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف با اعلام این‌که تربیت 280 هزار حافظ قرآن در سال 92 هدف برنامه‌ای سازمان اوقاف و امور خیریه است، گفت: تاکنون ثبت نام علاقه مندان در این طرح از مرز 93 درصد گذشته است و براساس آخرین آمار شمار ثبت نام کنندگان در مدت دوسال اجرای طرح از مرز 500 هزار نفر هم گذشت.

حجت الاسلام سید محمد کاظم موسوی متقی اظهار کرد: طرح ملی حفظ قرآن کریم براساس مطالبه مقام معظم رهبری در سال 90 در دیدار با جامعه قرآنی در راستای تربیت 10 تا 15 میلیون نفرحافظ قرآن، برای دومین سال از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مسئول کمیته طرح ملی تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف افزود: در سال 91 و در مرحله اول طرح تربیت حافظان، سهمیه 238 هزار نفری را در کل کشور در 3 گروه سنی 7 تا 12 سال حفظ جز 30 ، 13 تا 18 سال حفظ جزء‌های 1 و 30 و 19 سال به بالا حفظ جزء‌های 30 ، 1 و 2 پیش بینی شد.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در سال 92 با افزایش 17 درصدی سهمیه نسبت به سال قبل تربیت 280 هزار حافظ مبنا قرار گرفت و برای سال‌های آتی نیز هر ساله به این صورت سهمیه را افزایش خواهیم داد تا در نهایت به عدد یک میلیون نفر نائل گردیم.

وی اضافه کرد: از سهمیه پیش بینی شده برای سال 92 تاکنون 267 هزار نفر در سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند که معادل 95 درصد سهمیه در نظر گرفته شده است.

 حجت الاسلام موسوی با اعلام این‌که 7 آبان‌ماه استان‌های اصفهان و قم بطور کامل سهمیه پیش بینی شده خود را در این طرح تکمیل نمود، گفت: تاکنون 18 استان کشور بطور کامل سهمیه در نظر گرفته شده برای سال 92 خود را در این طرح تکمیل کرده‌اند و از 286 شهرستان مجری این طرح نیز تاکنون حدود 200 شهرستان معادل 70 درصد موفق به تکمیل سهمیه شده‌اند.

مسئول کمیته طرح تربیت حافظان قرآن اضافه کرد: 86 شهرستان باقی مانده کشور در این طرح نیز تاکنون حداقل 50 درصد سهمیه خود را تکمیل کرده‌اند و البته اکثر آنان نیز تا 90درصد موفق به این مهم شده‌اند.

وی با اعلام این‌که از 267 هزار نفر ثبت نام کرده در طرح ملی حفظ قرآن سال 92 ، 115 هزار نفر برادر و 152 هزار نفر خواهر هستند، تصریح کرد: از این تعداد 100 هزار نفر در رده سنی 7 تا 12 سال، 50 هزار نفر 13 تا 18 سال، 70 هزار نفر 19 سال به بالا و مابقی در حفظ موضوعی ثبت نام کرده‌اند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: هدف گذاری سال 92 در طرح حفظ مجازی قرآن برای افرادی که قادر به حضور در کلاس‌های حضوری در این طرح نیستند، 10 هزار نفر است که تاکنون 7 هزار نفر در آن ثبت نام کرده‌اند.

وی در پایان با اشاره به تاسیس مرکز آموزش مربی حفظ از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در شهر مقدس قم بمنظور تربیت نیروی ماهر و مربی خبره حفظ قرآن در سال گذشته، خاطرنشان کرد: 4 دوره تربیت مربی در مهرماه با حضور 150 نفر خواهر از سراسر کشور برگزار شد که 135 نفر در آزمون نهایی دوره قبول شدند و 15 نفر از آنان باید مجدد در آزمون نهایی شرکت کنند.

لازم به ذکر است، تعداد ثبت نام شدگان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف، 12 آبان‌ماه، 16 ماه پس از شروع طرح، از مرز 500 هزار نفر فراتر رفت.

اطلاع رسانی صحیح و به موقع ویژگی مهم روابط عمومی سازمان اوقاف است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظم در امور اطلاع رسانی صحیح و به موقع و دقیق را ویژگی مهم روابط عمومی‌های سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد.

دکتر «بابک دور بیکی» روز یکشنبه 12 آبان در جمع مسئولان روابط عمومی و دفاتر ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور اظهار داشت: ما به گفت و گو و هم فکری به عنوان یک ابزار تفاهم و راهبردی برای پیشبرد اطلاع رسانی باور داریم.

وی گفت: بر این اساس سعی کرده‌ایم که گفت و گوها را فارغ از هر چیز دیگری به عنوان یک محور اصلی دنبال کنیم.

دوربیکی همکاری جمعی را رمز موفقیت در اطلاع رسانی و کارکرد روابط عمومی‌ها دانست و گفت: همکاری جمعی می‌تواند به عنوان یک الگو در تقابل با فعالیت جزیره‌ای عمل کند و مدنظر مسئولان روابط عمومی قرار بگیرد.

به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک مدیریت موفق در روابط عمومی‌ها، احتیاج به نیروی پویا دارد چرا که در این صورت توانایی ایجاد ساختارهای جدید را خواهد داشت./966/د102/ن

ارسال نظرات