۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۸۸۹۷۲

همکاری پزشکان با شکنجه گران ارتش آمریکا

خبرگزاری رسا ـ ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا با آموزش پزشکان و روانشناسان از آنها خواسته‌اند تا به نام امنیت ملی اصول اخلاقی پزشکی را نادیده بگیرند.
شکنجه گران آمريکايي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: کادر پزشکی تحتِ امر ارتش آمریکا در شکنجه زندانیان دربند زندان های نظامی، به ارتش این کشور کمک کرده‌اند.

 

بر اساس گزارش مستقل تازه نشر شده؛ پزشکان، پرستاران و روانشناسان در شکنجه و درمان های غیرانسانی و اهانت آمیز بازداشتی ها با ارتش همکاری کرده‌اند.


در این گزارش گفته شده که ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا با آموزش پزشکان و روانشناسان از آنها خواسته‌اند تا به نام امنیت ملی اصول اخلاقی پزشکی را نادیده بگیرند.


به گزارش بی بی سی؛ در بخشی از این گزارش آمده در حالی که در حال حاضر اعمال بعضی از شیوه های بازجویی نظیر القای حس غرق شدن ممنوع است، اما همچنان از کادر پزشکی برای فشار آوردن بر زندانیان از جمله افرادی که در بازداشتگاه گوانتانامو هستند، استفاده می شود.


این گزارش توسط گروهی مستقل از کارشناسان نظامی، پزشکی و حقوقی و پس از دو سال بررسی موارد ثبت شده، تهیه شده است.


البته همانند گذشته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) و وزارت دفاع این کشور یافته‌های این گزارش را رد کرده‌اند.


بر اساس این گزارش، سابقه این همکاری بین کادر پزشکی و ارتش آمریکا در زندان‌های آمریکا در افغانستان، بازداشتگاه گوانتانامو در کوبا و بازداشتگاه‌های مخفی سیا، به حملات یازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی برمی‌گردد.


در این گزارش از کمیته اطلاعات سنای آمریکا خواسته شده تا درباره شیوه های درمانی در بازداشتگاه‌ها تحقیقات کاملی انجام شود./1421/1409/ح

ارسال نظرات