۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۸۹۰۳۷
استاد حوزه علمیه قم:

حرکت در مسیر نورانی اهل بیت سرنوشت ساز است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که حرکت در مسیر نورانی اهل بیت(ع) می تواند سرنوشت ساز باشد، گفت: دین مداری و حق محوری باید سرلوحه امور زندگی ما باشد تا بتوانیم به درجات والا دست یابیم.
اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباس اردشیر لاریجانی، استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در مراسم عزاداری ماه محرم که در مسجد فاطمه الزهرا(س) آمل برگزار شد با بیان این که درجه وجودی ماه محرم همان درجه وجودی رمضان الکریم است، گفت: در متون دینی دو تعبیر یکسان در باب محرم و رمضان وجود دارد.

 

وی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام در خصوص ماه محرم در خطبه شعبانیه فرمود این رمضان را آخرین رمضان ما قرار نده که نشانگر همسان بودن این دو ماه است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا از این ماه های نورانی به بهترین شکل ممکن و در راستای تهذیب و خودسازی خویش استفاده کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که قرآن و عترت دو ثقل وزین بوده که هیچ گاه از یکدیگر جدا نمی شوند، خاطرنشان کرد: قرآن و عترت متحد بوده و اگر کسی این دو امر را جدا از هم می بیند به توحید عملی راه نیافته است.

 

حجت الاسلام اردشیرلاریجانی با بیان این که اهل بیت معصومین(ع) نور هستند، ادامه داد: حرکت در مسیر نورانی ائمه اطهار(ع) می تواند راهگشای زندگی انسان بوده و او را در مسیر تعالی قرار دهد.

 

وی با اشاره به این که حضرت فاطمه الزهرا(س) ظرف نزول عترت بوده که از سوی ایشان یازده وجود ناطق آمد، بیان داشت: وقتی قرآن و عترت یکی شدند ظرف وجودی قرآن و عترت هم یکی می شوند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که شرف رمضان به نزول قرآن بوده و محرم نازل بر عترت است، گفت: همان برکات و اثراتی که سالک در جریان رمضان المبارک پیدا می کند در جریان محرم هم می تواند به آن دست یابد.

 

حجت الاسلام اردشیرلاریجانی، ادامه داد: همه ما مکلف بوده تا قدر محرم و رمضان را دانسته و به بهترین نحو ممکن این دو ماه ارزنده را دریابیم.

 

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران باوفایشان در عمل نشان دادند که پیرو حق و حقیقت هستند و برای احیای ارزش ها و ترویج امر به معروف و نهی از منکر حاضر هستند جان های پاک خود را فدا نمایند، خاطرنشان کرد: امروز ما وظیفه داریم در عمل پیرو ائمه معصومین(ع) بوده و سیره آنان را به عنوان چراغ راهی ارزنده در زندگی خود جاری کنیم.

 

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی با تاکید بر این که حرکت در مسیر نورانی اهل بیت(ع) می تواند سرنوشت ساز باشد، گفت: دین مداری و حق محوری باید سرلوحه امور زندگی ما باشد تا بتوانیم به درجات والا دست یابیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که خیلی از بزرگان به برکت ولای امام حسین(ع) به فعلیت رسیده و جایگاه ارزنده ای پیدا کردند، گفت: انسانی که می خواهد به مراتب ارزنده دست یابد باید اهل بیت عصمت و طهارت را سرلوحه امور خود قرار دهد.

 

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی با بیان این که توسل به ساحت نورانی امام حسین(ع) موجب گشایش در امور همگان می شود، بیان داشت: حرکت در مسیر ارزنده سالار شهیدان می تواند راهی برای رهایی زندگی انسان و کلیدی برای نجات او باشد./950/پ202/س

ارسال نظرات