۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۸۹۰۴۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نقش جامعه‌سازی را بر عهده دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به بیان اهمیت فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در سوره والعصر، افزود: در این سوره برای به کمال رسیدن جامعه بر خودسازی و جامعه سازی تأکید شده و این مهم در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محسوب می شود.
 حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، روز سه شنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر و نقش آن در توسعه فرهنگ عمومی، عنوان کرد: عمل درست به فریضه الهی و انسانی ضامن اصلاح امور جامعه در بخش های مختلف است.

 

وی با اشاره به ارتباط این فریضه الهی با حادثه عاشورا افزود: امام حسین(ع) یکی از اهداف قیام خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و این مسأله نشان می دهد که ترویج آن نقشی کلیدی در گسترش آموزه های دینی و اسلامی دارد.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی بر اساس آموزه های دین اسلام، امر به معروف و نهی از منکر الگوی اصلاح و پیشرفت جامعه بوده و اسلام برای داشتن جامعه بالنده، عمل به این فریضه را در جامعه لازم شمرده است.

 

امام جمعه بجنورد با بیان این که امر به معروف بسترسازی برای کاشت نهال ایمان در دل مردم و نهی از منکر رفع موانع است، تصریح کرد: به همین دلیل از این فریضه به عنوان آیه ارزش ها نام برده اند.

 

وی با اشاره به بیان اهمیت فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در سوره والعصر، افزود: در این سوره برای به کمال رسیدن جامعه بر خودسازی و جامعه سازی تأکید شده و این مهم در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محسوب می شود.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی گفت: بهترین فرصت برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ماه های محرم و صفر است.

 

حسین ثابتقدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی متعالی دینی، امر سیاسی تمام عیار و راهبرد مهم اجتماعی است، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی یکی از روشن ترین نمونه های عمل به این فریضه الهی به شمار می رود.

 

به گفته وی امروز هم حفظ نظام از واجبات به شمار می رود و این مهم در گرو عمل و اجرای این فریضه الهی در جامعه است.

 

ثابتقدم وحید اضافه کرد: در حالی که که دشمن می داند بهترین راه برای ضربه زدن به نظام، بی اثر جلوه دادن امر به معروف ونهی از منکر در جامعه است؛ همه ما مکلف هستیم به امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم زیرا راه مقابله با توطئه های دشمنان احیا و ترویج این فریضه الهی است.

 

وی با اشاره به نقش رسانه های همگانی برای تبیین و تعریف این فریضه الهی و نهادینه کردن آن در جامعه، از رسانه ها خواست تا بیش از پیش در این زمینه فعالیت کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی همچنین با تأکید بر توسعه نقد پذیری در جامعه، اظهار کرد: توجه به این مسأله از راه های پیشرفت جامعه به شمار می رود و در این زمینه می باید مسؤولان نهادها و دستگاه ها بیشتر از سایر اقشار جامعه به این مهم توجه و در برنامه ریزی های خود آن را لحاظ نمایند./9314/پ202/س

 

ارسال نظرات