۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۸۹۰۵۲
حجت‌الاسلام شجونی:

جمهوری اسلامی نخستین کشوری است که دنیا را به زندگی بدون آمریکا تشویق کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: امام خمینی(ره) کاری کرد که مردم دنیا بدون آمریکا زندگی کنند، مشغول کار خودشان باشند و جمهوری اسلامی نخستین کشوری است که دنیا را به زندگی بدون آمریکا ترغیب و تشویق کرد.
حجت‌الاسلام جعفر شجوني، عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز تهران

حجت‌الاسلام جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «آمریکا همیشه با دست چدنی و دست‌کش مخملی با همه کشورهای دنیا عمل کرده است» را بهترین سخن ایشان دانست و با اشاره به اذعان دشمنان ملت به تدابیر داهیانه رهب معظم انقلاب، اظهار داشت: امروز حتی دشمنان قسم خورده ما نیز به این مطلب اعتراف می‌کنند.

وی به شنود مکالمه‌های تلفنی شهروندان چندین کشور اروپایی از سوی دستگاه‌های جاسوسی آمریکا اشاره کرد و با بیان این‌که این اقدام درحالی‌ است که آمریکا به این کشورها دست برادری می‌دهد، افزود: خدا اروپایی‌ها را ذلیل کرده است زیرا اعتماد و اتکا به خود و قانون‌شان دارند اما در عمل ذلیل آمریکا هستند.

حجت‌الاسلام شجونی با تأکید بر این‌که آمریکا اصلا قابل اعتماد نیست، اظهار داشت: فرح در خاطراتش نوشته است، «ما این همه با آمریکا دوست بودیم، اما وقتی می‌خواستیم به آمریکا برویم به ما راه ندادند، برای تحصیل فرزندان هم راه ندادند، من از انور سادات متشکرم که در مصر ما را راه داد و من در کاخ‌های مصر احساس آرامش می‌کردم»

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که «رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است»، گفت: چرا به کسی که گرگ است اعتماد کنیم، نباید مانند میش جلو برویم تا ما را بخورد.

وی گفت: آمریکا، اسراییل و آفریقای جنوبی از 28 مرداد 1332 تا 22 بهمن 1357، روزی شش میلیون بشکه از نفت ما را می‌بردند و برای هر بشکه یک دلار و نیم تا یازده دلار و نیم پول می‌دادند و بسیاری از پول‌های ما را هم خوردند.

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران همراهی در کودتای نوژه، حمله به صحرای طبس، تشویق صدام در جنگ علیه ایران، تحویل مواد شیمیایی به صدام برای بکارگیری علیه مردم ایران، عراق و کردهای حلبچه و تحریک منافقین به کشتار سران ایران را ازجمله جنایات شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد و بیان داشت: امام خمینی(ره) کاری کرد که مردم دنیا بدون آمریکا زندگی کنند، مشغول کار خودشان باشند و جمهوری اسلامی نخستین کشوری است که دنیا را به زندگی بدون آمریکا ترغیب و تشویق کرد.

وی با اشاره به این‌که مردم کرمانشاه به‌دلیل این‌که از سخنان هاشمی رفسنجانی مبنی بر حذف «مرگ‌ بر آمریکا» ناراحت بودند، سخنرانی او را نیمه تمام گذاشتند، ابراز داشت: با هوشیاری مردم سخنان ابلحانه‌ای مانند حذف شعار «مرگ بر‌آمریکا» از کشور محو و نابود می‌شود.

حجت‌الاسلام شجونی با بیان این‌که برخی در ابتدای انقلاب اسلامی، به آن کمک کردند اما اکنون درحال ضربه زدن به انقلاب هستند، اظهار داشت: برخی از افراد نزدیک به امام به‌جای این‌که از ایشان حمایت کنند، به گونه ای دیگر رفتار می‌کنند که جای تعجب دارد.

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران با اشاره به طرح برخی برای حذف شعار «مرگ بر آمریکا»، گفت: اگر به مسؤولان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) توهین شود، زود شکایت می‌کنند اما اگر به امام خمینی(ره) توهین شود هیچ کاری نمی‌کنند، درحالی‌که پول کلان می‌گیرند تا آثار امام(ره) را حفظ کنند اما موقع اهانت به ایشان و همچنین در فتنه 88 هیچ صدای اعتراضی از آنها بلند نشد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران اظهار داشت: از من هم شکایت کردند، من هم رفتم جواب حسابی دادم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان این‌که امام خمینی(ره) درباره آمریکا، موسیقی و بی‌حجابی بیانات زیادی دارد، افزود:‌ با این حال انتظار از منسوبان به حضرت امام این است که سنجیده سخن بگویند.

حجت‌الاسلام شجونی با اشاره به این‌که چنین افرادی نمی‌توانند بیانات امام خمینی(ره) را ضایع کنند، اظهار داشت: بیانات امام(ره) در وصیت‌نامه سیاسی الهی ایشان موجود است و هیچ کس حق ندارد آنها را تحریف کند./956/ت302/ج

ارسال نظرات