۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۸۹۱۵۹

تلاش آمریکا بر جلوگیری از نابودی مذاکرات صلح

خبرگزاری رسا ـ جان کری در جریان سفرش به منطقه با شیمون پرز، بنیامین نتانیاهو و محمود عباس دیدار و گفتگو می کند.
شهرک سازي در اراضي اشغالي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: جان کری، وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفرش به خاورمیانه با مشکل تازه ای روبرو شده است. مشکلی که مذاکرات صلح میان دولت خودگران و اسرائیل را هدف گرفته است.


قابل ذکر است حدود سه ماه پیش بود که جان کری پس از تلاش های فراوان توانست دو طرف را به توافق شکننده ای برای نشستن بر سر میز مذاکرات راضی کند.


به گزارش دویچه وله؛ دولت خودگردان فلسطین اعلام کرده است که در صورت ادامه شهرک سازی ها توسط رژیم اسرائیل، از مذاکره با این دولت خودداری خواهد کرد.


قابل ذکر است یکی از مقامات بلندپایه تشکیلات خودگردان روز سه‌شنبه (5 نوامبر) پس از مذاکراتی پر تنش با مقامات صهیونیستی به خبرگزاری فرانسه گفت: طرف اسرائیلی مصمم است که به شهرک سازی ادامه دهد. ما با توجه به این سیاست تهاجمیِ بی سابقه، نمی‌توانیم به گفتگوها ادامه دهیم.


دویچه وله در انتها افزود: جان کری در جریان سفرش به منطقه پیش از ظهر چهارشنبه با شیمون پرز، رئیس‌جمهور و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیدار و گفتگو کرد. ملاقات و مذاکره وی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در بیت لحم بعدازظهر چهارشنبه انجام می‌گیرد./1421/1409/ح

ارسال نظرات