۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۱۸۹۲۰۸
در مصلای بزرگ ری مطرح شد؛

سیاست مداران نمی‌توانند بالاتر از قرآن تصمیم بگیرند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر این‌که یهود و نصارا از شما راضی نمی‌شوند مگر این‌که از آنان پیروی کنید تأکید کرد: سیاست مداران نمی‌توانند بالاتر از قرآن تصمیم بگیرند.
مصلاي ري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کاردان، کارشناس امور مذهبی شامگاه چهار‌شنبه پانزدهم آبان‌ماه در جمع عزاداران سیدالشهدا(ع) در مصلای آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به بیان جلوه‌های اعجازی قرآن کریم پرداخت و ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «خداوند تبارک و تعالی برای دین اسلام عرصه‌ای قرار داده که آن عرصه همین قرآن است» و قرآن کریم تحدی می‌کند که اگر کسی می‌تواند کتابی، سوره‌ای، آیه‌ای و یا حتی سخنی مانند قرآن بیاورد، اما هیچ کس تا به حال نتوانسته چنین کاری کند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که مرد و زن را لباس یکدیگر خوانده، پوشاندن عیب‌های زن و مرد نسبت به یکدیگر را راه کمال آن‌ها دانست و اظهار داشت: اولین ویژگی جلوه‌های اعجازی قرآن گنجاندن معارف بسیار بلند در کلمات بسیار کوتاه بوده که این جزء معجزات قرآن است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.‌‌‌‌‌‌‌

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان آیه قرآن که « انسان قدرت خلق یک مگس را هم ندارد » تصریح کرد: قدرت‌هایی که در مقابل خداوند قد علم می‌کنند‌ پوشالی هستند و کسی نمی‌تواند در مقابل خداوند متعال احساس قدرت کند چرا که قرآن با یک جمله کوچک توانسته است، تمامی قدرت‌ها را در مقابل قدرت خود این‌طور نمایان کند و حضرت سیدالشهدا(ع( ‌‌‌‌برای چنین قرآنی قیام کرد.

حجت الاسلام کاردان ادامه داد: از دیگر جلوه‌های اعجازی قرآن کریم این است که هر چه خوانده می‌شود دوباره تازه می‌شود و کهنگی در مرور مجدد قرآن وجود ندارد چرا که شیرینی و نفوذ این کتاب آسمانی آن قدر زیاد است که در هر بار خواندن شیرینی تازه و بسیاری از آن چشیده می‌شود.

وی در جوار قبر مطهر سید الکریم(ع) سومین جلوه از اعجاز قرآن را جامعیت آن دانست و ابراز داشت: در هر نکته‌ای که وارد شوید، ابتدا قرآن استدلال خود را بیان کرده و به دنبال آن مثالی مطابق واقعیت می‌آورد و می‌شود گفت که در تمامی زمینه‌ها برنامه دارد.

‌‌‌‌‌‌‌این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر این‌که یهود و نصارا از شما راضی نمی‌شوند مگر این‌که از آنان پیروی کنید تأکید کرد: سیاست مداران نمی‌توانند بالاتر از قرآن تصمیم بگیرند و به فرموده مقام معظم رهبری « ولو به شما لبخند بزنند»، لبخندشان هم از روی سیاست است و تا وقتی که مانند برخی کشورهای اسلامی نگویید ما نوکر بی جیره و مواجب شما هستیم دست از شما برنمی‌دارند.

حجت الاسلام کاردان تصریح کرد: قرآن تمام مسائل تاریخی را بسیار زیبا بیان کرده و همچنین واقع گرایی در قرآن به وضوح دیده شده که باید گفت خداوند هیچ برنامه‌ای را بر حدس، ظن و گمان قرار نداده است./9598/پ203/ص

ارسال نظرات