۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۸۹۲۳۵

همایش امر به معروف و نهی از منکر در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش امر به معروف و نهی از منکر به‌همت دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر سپاه محمد رسول الله(ص) تهران در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) تهران برگزار شد.
همايش امر به معروف و نهي از منکر سپاه محمد رسوا الله(ص) تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش امر به معروف و نهی از منکر صبح امروز پنج شنبه شانزدهم آبان ماه به‌همت دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر سپاه محمد رسول الله(ص) تهران در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) تهران برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی، نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران به بیانات روز دوازدهم آبان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و دانش‌آموزان اشاره کرد و با اشاره به این‌که انسان احساس می‌کرد که امام خمینی(ره) دوباره زنده شده است، ابراز داشت: بیانات ایشان روح دوباره را به کالبد انقلابیون کشور دمید.

وی راهپیمایی روز سیزدهم آبان را مصداق امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان داشت: عده‌ای به‌دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا بودند اما با بیانات مقام معظم رهبری این شعار زنده شد.

حجت‌الاسلام گواهی کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» نوشته حجت‌الاسلام قرائتی را در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و همسایگیِ امر به معروف و نهی از منکر بسیار جامع ارزیابی کرد و خواستار تبیین این فریضه الهی ازسوی علماء و روحانیان در هیئات مذهبی شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران هزینه‌های سنگین در عروسی‌ها و مجالس ترحیم و نوع پوشش را نیازمند امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان ساخت: امیدواریم با راهنمایی‌های علما بتوانیم قدم‌های مثبتی را در زمینه امر به معروف و نهی از منکر برداریم.

همچنین سردار بیگی معاون اطلاعات سپاه محمد رسول الله(ص) تهران با اشاره به این‌که حرکت‌های خوبی صورت گرفته و شاهد رشد و پویش گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در سطح تهران هستیم، افزود: معتقد هستیم که این مقدار کافی نیست و برای مقابله با تهدیدات متصور در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیازمند حضور آحاد جامعه به‌ویژه روحانیان، اصناف، بازاریان، دانشجویان، دانش‌آموزان و کارگران هستیم تا برنامه‌ریزی‌های بهتری داشته باشیم.

وی تقویت و فراگیرکردن شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد حساسیت در نیروهای ارزشی و آحاد مردم نسبت به این فریضه الهی را نیاز امروز دانست و  بیان داشت: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر را در پایگاه‌های مقاومت بسیج تشکیل دادیم.

گفتنی است در این همایش ائمه جماعات مساجد، فرماندهان نواحی بسیج و پایگاه‌های مقاومت حضور داشتند.

گفتنی است کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به شرکت کنندگان در این همایش اهدا شد./956/پ203/ج

ارسال نظرات