۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۸۹۲۴۰
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی:

مجاهدان راه خدا در پای درس دین بزرگ شده اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان علما را نزدیک ترین افراد به پیامبران الهی از لحاظ منزلت و قرب دانست و گفت: همین علما هستند که در پای منبرها و درس های خود افرادی را پرورش می دهند که آماده شهادت و جانبازی در راه خداوند هستند.
مجاهدان راه خدا در پای درس دین بزرگ شده اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان، امروز در حاشیه مراسم نکوداشت آیت الله محمد تقی خاتمی که در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که علما را تکریم کرده است اظهار داشت: علما نزدیک ترین افراد به انبیا و پیامبران الهی از لحاظ قرب و منزلت هستند چون کارشان مانند انبیا نوعی جهاد فی سبیل الله محسوب می شود و بنده سوگند یاد می کنم این خصلت در آیت الله خاتمی وجود دارد.

وی در ادامه به بررسی روایتی از پیامبر(ص) که مداد علما را بالاتر از خون شهدا دانسته اند پرداخت و عنوان داشت: بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) در روز قیامت مداد علما و خون شهدا مورد سنجش قرار می گیرند و این مداد علما است که برتری خاصی بر خون شهدا دارد؛ چون این مداد علما است که همین شهدا را تربیت می کند و همین علما هستند که در پای منبرها و درس های خود افرادی را پرورش می دهند که آماده شهادت و جانبازی در راه خداوند هستند.

امام جمعه زنجان در ادامه به سیره علمای سلف و گذشته اشاره کرد و آنها را درس عبرتی برای طلاب امروزی دانست و تصریح کرد: آیت الله مشکینی(ره) می فرمود که ما در نجف درس می خواندیم و در آن زمان هم بعضی مواقع رابطه بین ایران و عراق به هم می خورد و خانواده نمی توانستند برای ما پولی بفرستند و ما مجبور می شدیم که چون شهریه های ما هم خیلی کم می شد برای رفع گرسنگی نان های خشک مردم را که دور ریز بود به پول کمی می خریدیم و آن را خیس کرده و می خوردیم و از این طریق گذران زندگی و درس می کردیم.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه افزود: طلاب امروزی نیز باید این بزرگواران را الگو و سرمشق خود در زندگی و مسیر تحصیل قرار دهند تا بتوانند ویژگی های اخلاقی آنان را کسب کنند.

وی در پایان با بیان خاطره ای از آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد: چون آیت الله خاتمی بسیار انسان متواضع و مهربانی بودند من همیشه از قم در سال سوم طلبگی به جای این که به پدرم نامه بنویسم به ایشان نامه می نوشتم و این بزرگوار هم با کمال تواضع و مهربانی جواب نامه های بنده را می داد. /949/پ203/س

ارسال نظرات