۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۸۹۲۵۹
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

مذاکره برای احقاق حقوق ملت است/ رفتار آمریکایی‌ها سبب سلب اعتماد مردم جهان شده است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم با بیان این‌که آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، گفت: هرچند ما در مذاکرات با صداقت پیش می‌رویم اما استکبار جهانی خواستار تعطیلی انرژی هسته‌ای در ایران است.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي حجت الاسلام والمسلمين رجبي
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از توطئه‌های همیشگی دشمنان را تفرقه میان جامعه اسلامی برای رسیدن به مقاصد خود دانست و گفت: هدف دشمن این است که جامعه و مسؤولان را در برابر هم قرار دهد تا از دشمن اصلی غافل شوند.
وی با اشاره به بینش بالای رهبری در شناخت توطئه‌های دشمنان، ابراز کرد: رهبری با بینش عمیق و بصیرت بالا توطئه‌های دشمنان را به خوبی تشخیص می‌دهند و به موقع هشدارهای لازم را نسبت به توطئه‌های دشمن بیان می‌کنند.
همه افکار در مقابل دشمن متحد هستند
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که هرچند اختلاف سلیقه و دوری و نزدیکی نسبت به اصول انقلاب در میان مسؤولان وجود دارد، تأکید کرد: البته همه مسؤولان و مردم در برابر  دشمنان قسم خورده که همواره در صدد ضربه زدن به نظام و ملت هستند متحدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با تأکید بر این‌که مردم، دولت و مسؤولان تعامل شان باید به گونه‌ای باشد که دشمنان احساس اختلاف نکنند، افزود: دشمنان باید بدانند که در مذاکرات با یک عده محدود مواجه نیستند، بلکه این ملت است که در صحنه حضور دارند و خواست ملت امری است که مسؤولان نیز از آن نمی‌گذرند.
مسؤولان در مذاکرات خواست ملت را پیگیری می‌کنند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم راهپیمایی 13 آبان را دارای پیام بی اعتمادی ملت ایران به آمریکا دانست و گفت: ملت ایران با این حضور پر شور خود نشان داد که دشمنی آمریکا را فراموش نکرده است.
وی با تأکید بر این که کسانی که با ایران مذاکره می‌کنند باید سابقه آلوده خود را پاک کنند، ابراز کرد: مذاکره کنندگان ما با پشتوانه مردمی راهی مذاکرات می‌شوند و موضع ملت را بیان می‌کنند از این رو این آمریکایی‌ها هستند که باید اعتماد سازی کنند.
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به خطرات عدم اتحاد و هماهنگی مردم و مسؤولان در مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: اگر این گونه القا شود که افکار تیم مذاکره کننده با مردم هماهنگ نیست، دشمنان از موضع بالا وارد صحنه می‌شوند و فکر می‌کنند با جمع محدودی روبرو هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با تأکید بر این‌که رفتارها باید به گونه‌ای باشد که دشمن احساس تنهایی کند، گفت: ملت و همه مسؤولان ما طرفدار انقلاب و پیرو رهبری هستند و در مدار اسلام، انقلاب و ارزش‌ها گام برمی‌دارند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: تا زمانی که مسؤولان ما پایبند به اصول‌اند، همه ملت پشتیان آنها هستند و قطعا این پشتیبانی سبب دلگرمی مسؤولان و یأس دشمنان می‌شود.
نظر امام خمینی درباره مذاکره با آمریکا
وی با اشاره به سیره امام خمینی(ره) درباره مذاکرده با آمریکا، خاطرنشان کرد: زمانی که شاه فرار کرده بود امام خطاب به آمریکا‌یی‌ها فرمودند؛ شما اول باید منافع و حق ما را بدهید، و بعد بنشینیم درباره آنچه که به نفع ما است با هم مذاکره کنیم.
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این‌که مذاکره برای احقاق حقوق ما است، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده به دنبال جلب اعتماد آمریکا نیست و قطعا با انگیزه تأمین منافع ملی وارد مذاکرات می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این‌که ما باید بدانیم دشمن، دشمن است و از این منظر با او مذاکره کنیم، افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب نباید به لبخندهای دشمن اعتماد کنیم بلکه باید قاطعانه از حق خود در برابر آنها دفاع کرد.
عدم صداقت آمریکایی‌ها در مذاکرات
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دو رویی و عدم صداقت آمریکایی‌ها نسبت به ایران، تأکید کرد: هرچند ما در مذاکرات با صداقت پیش می‌رویم اما استکبار جهانی خواستار تعطیلی انرژی هسته‌ای در ایران است و به کشورهای همسوی خود کمک می‌کند که به انرژی هسته‌ای دست یابند.
آمریکا در جواب همکاری‌های گذشته، ایران را محور شرارت خواند
وی با بیان این‌که آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، تعطیلی غنی سازی در دوران اصلاحات را یادآور شد و گفت: حتی تعلیق غنی سازی از سوی ما نیز هیچ کمکی به حل مسائل نکرد و کسانی که قول همکاری داده بودند ایران را محور شرارت خواندند.
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که توطئه‌ها و شیطنت‌های آمریکا در دوران قبل و پس از انقلاب هیچ گاه از ذهن ملت پاک نمی‌شود، تصریح کرد: به دولتمردانی که همواره به ملت ما ظلم کرده‌اند نمی‌شود اعتماد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، مذاکرات را برای روشن شدن چهره برتری طلب و تجاوزگرایانه آمریکا ذکر کرد و افزود: استکبار جهانی دروغ گو است و جز به منافع صهیونسیت‌ها به چیز دیگری فکر نمی‌کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که مذاکرات قطعا به تجربه ملت ما می‌افزاید و خوی استکبار ستیزی آمریکا را بیش از گذشته مشخص خواهد کرد، ابراز داشت: آمریکایی‌ها پس از مذاکرات، سخن تکراری همه گزینه‌ها روی میز است را بیان کردند و پاسخ مناسبی به کسانی دادند که توهم مذاکره با آمریکا داشتند.
رفتار آمریکایی‌ها سبب سلب اعتماد مردم جهان شده است
وی با اشاره به سخنان اخیر برخی از سیاستمداران آمریکایی علیه ملت ایران، گفت: در چنین شرایطی وقتی سخن از بمبماران اتمی در منطقه ای از ایران بیان می‌شود نشان می دهد که آنها پایند به اصول انسانی و بین المللی نیستند و هرجایی که منافع شان اقتضا کند حاضرند همه معاهدات را زیر پا بگذارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی تجاوزگری، تعدی به حقوق دیگران، دروغ گویی، عهدشکنی و زیر پا گذاشتن همه موازین بین‌المللی را از ویژگی‌های آمریکایی‌ها دانست و اظهار کرد:  سابقه آمریکا در عدم پایبندی به معاهدات و قوانین بین‌المللی برای همه روشن است و این سابقه سبب سلب اعتماد مردم جهان می‌شود./927/ت301/ج
ارسال نظرات