۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۸۹۲۶۰

استفاده از نماد چهار انگشت ممنوع

خبرگزاری رسا ـ استفاده مصریان از نماد چهار انگشت، ممنوع اعلام شد.
استفاده نماد چهار انگشت توسط حاميان مرسي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیهTRT، در گزارشی از ممنوعین نماد چهار انگشت در مصر خبر داد.


بر اساس این گزارش محمد تونی مسئول برگزاری مسابقات چهارگانه مصر از آن دسته ورزشکارانی که در مسابقات جوانان آفریقایی که در ماه جاری در ساحل عاج برگزار خواهد شد، خواست؛ سمبل های دینی و سیاسی استفاده نکنند زیرا در صورت استفاده، از حق شرکت در همه مسابقات ورزشی محلی و بین المللی محروم خواهند شد.


گفتنی است طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر، به حمایت از او عکسی را منتشر کرده اند که در آن تصویر چهار انگشت نشان داده می شود که بالا برده شده است. بیشتر طرفداران مرسی نیز در فیس بوک از این تصویر به جای عکس واقعی خود استفاده می کنند. در بسیاری از اعتراضات سازماندهی شده توسط اخوان المسلمین، چه در مصر و یا خارج از کشور از این علامت استفاده می شود. هواداران مرسی این علامت را نمادی از انعطاف پذیری و حمایت از بازگشت رئیس جمهور مصر به قدرت می دانند.


لازم به ذکر است محمد یوسف ورزشکار مصری رشته کونگ فو، در مسابقات جهانی بازی های هنرهای رزمی که در ماه اکتبر در روسیه برگزار شد، از نماد رابعه استفاده کرده و بهنگام گرفتن مدال طلا، پیراهنی با نقشی از نماد رابعه بر تن کرده بود.


پس از این اتفاق، بر علیه یوسف تحقیقات قضایی آغاز شده و حضور وی در کلیه مسابقات تا پایان تحقیقات ممنوع اعلام شده بود. /1415/1409/ح

ارسال نظرات