۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۸۹۲۶۲

بحران اقتصادی رسانه های اسپانیا را تعطیل کرد

خبرگزاری رسا ـ رئیس دولت محلی والنسیا: دولت به خاطر اوضاع بد اقتصادی، بودجه ۴۰ میلیون یورویی بازگرداندن کارکنان اخراجی را ندارد.
بحران مالي رسانه هاي اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز گفت: پس از آن که دادگاهی در اسپانیا تعدیل نیرو در رادیو و تلویزیون محلی آر.تی.وی.وی RTVV والنسیا را غیرقانونی خواند، دولت محلی آن را برای همیشه بست.


به گفته این شبکه؛ حکم دادگاه دولت محلی را ملزم می کرد تا یک هزار تن از کارکنان این رسانه 1700 نفری را پس از یک سال بیکاری، دوباره بر سر کارشان بازگرداند.


اما کارلوس فابرا، رئیس دولت محلی والنسیا می گوید: دولتش به خاطر اوضاع بد اقتصادی بودجه 40 میلیون یورویی چنین کاری را ندارد.


وی می افزاید: با حکم دادگاه چاره ای نداریم جز بستن ار.تی.وی.وی. ما قادر به تامین بودجه ای که این تلویزیون سه سال پیش داشت نیستیم. سرعت تعطیلی آن تا جایی که قانون اجازه دهد سریع خواهد بود.


روزا ویدال، رئیس سابق ار.تی.وی.وی که منصوب دولت محلی بود و روز چهارشنبه استعفاء داد می گوید: اگر دولت محلی متوسل به قانونی جدید شود، مسئولیتی متوجه او و مدیران آر.تی.وی.وی نخواهد بود.


کارکنان تلویزیون محلی تله مادرید که با تعدیل 80 درصدی نیرو از گزند بحران اقتصادی اسپانیا در امان نمانده اند در همدردی با کارکنان آر.تی.وی.وی، علیه تصمیم دولت محلی والنسیا اعتراض کردند.


کارکنان تی.وی.ای مادرید نیز در حرکت مشابهی، همکاران والنسیایی خود را فراموش نکردند./1421/1409/ح

ارسال نظرات