۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۸۹۲۶۵

نیاز آلمان به اطلاعات اسنودن

خبرگزاری رسا ـ اشتروبله: مطمئنا ما می توانیم امنیت آقای اسنودن را در آلمان با تکیه بر مقامات امنیتی تضمین کنیم. فقط باید این را بخواهیم.
ادوارد اسنودن افسر سابق اطلاعاتي آمريکا2

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز گفت: نمایندگان پارلمان آلمان همچنان در پی راه حلی برای شنیدن توضیحات ادوارد اسنودن، مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا درباره فعالیت های جاسوسی این کشور و شنود مکالمات تلفنی رهبران جهان از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هستند.


به گزارش این شبکه؛ روز چهارشنبه، برلین احتمال میزبانی از اسنودن در خاک آلمان را قاطعانه رد کرد.


توماس اوپرمَن ، رئیس کمیسیون کنترل دستگاه های اطلاعاتی در پارلمان آلمان گفت: دولت آلمان در حال بررسی راه هایی برای مصاحبه با اسنودن در مسکو پایتخت روسیه است. آقای اوپرمَن افزود: نمی توانیم آقای اسنودن را به آلمان دعوت کنیم تا اینکه امکان استرداد او کاملا برطرف شود.


هانس کریستین اشتروبله، از نمایندگان حزب مخالف سبزها در پارلمان آلمان، هفته گذشته در مسکو با ادوارد اسنودن ملاقات کرد. او و شمار دیگری از نمایندگان آلمان خواهان پذیرفتن اسنودن در خاک آلمان و اعطای پناهندگی به او هستند.


آقای اشتروبله گفت: مطمئنا ما می توانیم امنیت آقای اسنودن را در آلمان با تکیه بر مقامات امنیتی تضمین کنیم. فقط باید این را بخواهیم.


در دیدار با کریستین اشتروبله، اسنودن آمادگی خود را برای گفتگو با مقامات آلمانی اعلام کرده بود.


روز دوشنبه مقامات امنیتی آلمانی و آمریکایی در واشنگتن با یکدیگر ملاقات کرده و قرارداد منع جاسوسی انعقاد کردند.


این در حالی است که وزارت خارجه آلمان روز سه شنبه با احضار سفیر انگلیس در برلین خواستار توضیح در مورد وجود یک مقر شنود بر روی بام سفارت این کشور در برلین شد که روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت فاش کرده بود./1421/1409/ح

ارسال نظرات