۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۸۹۲۶۸

باخت غرب به وطن دوستی ایرانیان

خبرگزاری رسا ـ در نظرسنجی مؤسسه گالوپ از ایرانیان، 46 درصد مردم، مسئولیت تحریم ها را متوجه آمریکا می دانند و 68 درصد نیز خواهان ادامه فعالیت های هسته ای هستند.
آرم مؤسسه نظر سنجي گالوپ

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، در نظرسنجی مؤسسه گالوپ که روز گذشته بر روی سایت این مؤسسه قرار گرفت، 46 درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی بیشترین مسئولیت تحریم‌ها علیه ایران را متوجه آمریکا می‌دانند. همچنین 9درصد شرکت کنندگان رژیم صهیونیستی، 6درصد اروپا و 6درصد دیگر سازمان ملل را مسئول تحریم ها علیه ایران می دانند. 33 درصد مابقی را نظر دهندگان بی نظر تشکیل می دادند.

 

نتایج این نظرسنجی بر پایه تماس سه سال اخیر این مؤسسه با 4507 نفر از شهروندان ایرانی 15 سال به بالا به‌ دست آمده است.

 

در ادامه این گزارش آمده است که 85 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که تحریم‌های بین‌المللی به وضعیت زندگی و معاش آنها ضربه زده است. با وجود این، 68 درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که جمهوری اسلامی ایران باید با وجود تمامی تحریم‌ها برنامه هسته‌ای خود را ادامه دهد.

 

گزارش گالوپ در این باره می‌نویسد که این میزان حمایت [از برنامه هسته‌ای] با وجود فشارهای بین‌المللی، نشان‌دهنده نقشی است که وطن دوستی ایرانیان در رویارویی هسته‌ای با غرب بازی می‌کند./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات