۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۸۹۲۷۳
تکرار روندی بی پایان؛

آغاز تحقیقات درباره کشتار مردم توسط ارتش آمریکا

خبرگزاری رسا ـ مشاور دیده بان حقوق بشر: ایالات متحده آمریکا سابقه کم رنگی در پیگیری مسائل نقض حقوق بشر توسط سربازان خود در افغانستان دارد.
دستگيري مردم افغانستان توسط ارتش آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، پایگاه خبری دویچه وله اعلام کرد؛ پس از انتشار گزارش مجله رولینگ استون در مورد نقش سربازان آمریکایی در شکنجه و کشتار 18 نفر از افراد "ملکی" افغان در ولایت میدان وردک افغانستان در سال های 2012 و 2013، سؤال های جدیدی در این زمینه ایجاد شده است.

 

آندره پراسو، مشاور دیده بان حقوق بشر در امور مبارزه با تروریسم، در بیانیه ای گفت: حوادث شهر "نرخ" باید با دقت زیاد، بی طرفانه و شفاف مورد تحقیق قرار بگیرند. پراسو افزود: چیزی که روشن است این است که جرایمی صورت گرفته و نیروهای آمریکایی باید روشن کند، چه کسانی مسئول این جنایت هستند.

 

به گفته مشاور دیده بان حقوق بشر، ایالات متحده آمریکا سابقه کم رنگی در پیگیری مسائل نقض حقوق بشر توسط سربازان خود در افغانستان دارد.

 

در مصاحبه رولینگ استون با ساکنان روستاهای شهر نرخ، بستگان افراد کشته شده و مقام های محلی گفته شده  که 10 تن از قربانیانی که قبلا ناپدید شده بودند در کنار پایگاه نیروهای آمریکایی به خاک سپرده شده اند./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات