۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۱۸۹۲۷۷
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

انقلاب عاشورایی حیات بخش جامعه جهانی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که اندیشه های عاشورا قابلیت اداره جهان را دارد، گفت: انقلاب عاشورایی انقلاب حیات بشریت است چرا که ملت مرده ای را دوباره زنده کرد.
حجت الاسلام تقوي رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، پنج شنبه شنبه در مراسم سالگرد آیت الله ابوالحسن ایازی(ره) و دویادگارش حجت الاسلام محمد جواد ایازی و حجت الاسلام محمد رضا ایازی درمسجد جامع  رستمکلا گفت: حسین(ع) با شهادت خود در روز عاشورا دوباره زنده شد و حیات مجدد به بشریت داد. نهضت حسینی نهضت زنده و پویایی است که هیچ گاه نمی میرد و روز به روز توسعه یافته تر از گذشته ادامه حیات می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که  عاشورای حسینی از توانمندی بالایی برای اداره جهان برخوردار است، یادآور شد: عاشورا قرآن و اسلام مجسم است که 72 سوره دارد و قلب آن حسین(ع) و اندیشه هایش است. نهضت حسینی انقلاب ماندگار تاریخ است که باید به درستی تبیین شود و به همه جهان صادر شود.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که عزاداری و سیاه پوش کردن در ایام محرم یکی از راه های زنده نگه داشتن عاشورا است، خاطرنشان کرد: انقلاب عاشورایی انقلاب حیات بشریت است چرا که ملت مرده ای را دوباره زنده کرد.

 

حجت الاسلام تقوی در ادامه با اشاره به برخی از زمزمه ها در رابطه با حذف شعار مرگ بر آمریکا افزود: ما با آمریکا مخالفیم چرا که فرزند عاشوراییم و فرزند عاشورا بودن با همراهی با آمریکایی منافات دارد.

 

وی یادآور شد: آمریکایی که هشت سال با همکاری کشورهای مختلف در جنگ عراق علیه ایران همکاری کرد و شیطنت های مختلف ترور افراد، بمب گذاری ها را انجام داد در بین مردم ایران جایگاهی ندارد.

 

حجت الاسلام تقوی گفت: آمریکا برای همیشه با چنین طرز فکر مسموم و به زیر سلطه بردن کشورهای دیگر و ظلم ستیزی دشمن بزرگ جهان است و همراهی و همگامی با آمریکا عقب نشینی از خون شهدا و ارزش های انقلابی است که با آن مخالفیم و به همین دلیل نیز شعار مرگ بر آمریکا را در هر شرایطی سر می دهیم.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با گرامیداشت سالگرد آیت الله ایازی و دو یادگارش گفت: علم و عالم مایه حیات جامعه و بشریت است و این مجالس نیز برای بزرگداشت علم و عالم برگزار می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی افزود: آیت الله ایازی از علمای بزرگ منطقه و استان بود که همچنان برکات ایشان در جامعه نمایان است و تربیت شاگردان فراوان یکی از این برکات علمی و دینی است.

 

وی اضافه کرد: علمای بزرگ این منطقه همچون آیت الله ایازی، کوهستانی کمتر حرف زدن و بیشتر عمل کردند و اسلام را در عمل و زندگی شان به مردم شناساندند.

 

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: منطقه مازندران از گذشته تا کنون تحت تاثیر این عالمان دینی است و ولایتمداری آنان سبب ماندگاری شان شد.

 

وی گفت: مازندران در بین استان های کشور از بین 750 ائمه جمعه بیشترین ائمه جمعه را دارا است که بیانگر ولایت مداری و توجه بیشتر به اسلام  در این منطقه است./950/پ202/س

ارسال نظرات