۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۸۹۲۸۸

همایش شیرخوارگان حسینی در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش شیرخوارگان حسینی در چهارمین روز از ماه محرم در اهواز برگزار شد.
مراسم شيرخوارگان حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش معنوی شیرخوارگان حسینی با حضور جمع زیادی از مادران و کودکان در چهارمین روز از ماه محرم در محل حسینیه عاشقان ثارالله اهواز برگزار شد.

در این آیین مادران با بر تن کردن لباس های یک شکل بر تن نوزادان شیرخوار خود که پوشش های سفید و سبز و بستن سربندهایی که بر روی آن نام مبارک حضرت علی اصغر(ع) و دیگر اسماء اهل بیت (ع) نقش بسته بود به سوگواری سید الشهدا (ع) پرداختند

در این مراسم  مادران با بستن سربندهای «یا حسین» و « یا علی‌اصغر» با شوری حسینی به یاد شهادت مظلومانه طفل اباعبدالله (ع) در صحرای کربلا به عزاداری پرداختند.

صفری، از مداحان و ذاکران اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع) با مرثیه سرایی و لالایی خوانی برای حضرت علی اصغر (ع) سرباز خردسال شهید اباعبدالله الحسین (ع)، حال و هوای خاصی را به این محفل سوگواری بخشید.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام علی کاظم بهرام مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خوزستان، سخنانی در خصوص شیوه تربیت فرزندان بیان کرد.

وی با بیان این که برگزاری چنین مراسماتی سبب ایجاد پیوند کودکان با ارزش های عاشورایی می شود، اظهار داشت: والدین با الگو گیری از اهل بیت(س) باید فرزندان خود را عاشورایی تربیت کنند./9464/پ203/س

ارسال نظرات