۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۸۹۲۹۹
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

متوسل شدن به آمریکا برای خوشبختی نشانه بدبختی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان گفت: استکبار و آمریکا لانه‌های عنکبوت هستند، آنان حتی نتوانستند، بر مشکلات و زخم‌های خود مرهم بگذارند، بدبخت کسی است که برای خوشبخت شدن بخواهد متوسل به آمریکا شود.
حجت الاسلام ميردامادي امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با تشکر و قدردانی از مردم ولایت‌مدار ایران و اصفهان در شرکت در راهپیمایی 13 آبان به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این سخنان بسیار جامع و کامل بود، رهبر معظم انقلاب بر این تأکید کردند که هر ملتی که به آمریکا اعتماد کرد، شکست خورد.

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اشاره کردند که ما با مذاکره مخالف نیستیم، اما باید توجه داشت که مذاکره غیر از سازش است و ما نباید تسلیم زور و قلدری آمریکا شویم و بر اساس سخن امام(ره) اگر یک قدم عقب‌نشینی کنیم، آن‌ها صد قدم جلو می‌آیند.

وی ادامه داد: امروز باید با قدرت و قاطعیت پیش رفت، ما اهل ساختن بمب هسته‌ای نیستیم و آن را غیرشرعی می‌دانیم، اما با این حال باز باید با قدرت پیش رفت و نباید مذاکرات توأم با ذلت و عقب‌نشینی ما شود.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به این‌که هر ملتی که به خدا تکیه کرد، پیروز می‌شود، ادامه داد: استکبار و آمریکا لانه‌های عنکبوت هستند، آنان حتی نتوانستند، بر مشکلات و زخم‌های خود مرهم بگذارند و باید به این موضوع توجه داشت، بدبخت کسی است که برای خوشبخت شدن بخواهد متوسل به آمریکا شود.

عسکراولادی فردی انقلابی و متقی بود

وی با تسلیت ارتحال حبیب‌الله عسکر اولادی، وی را فردی انقلابی و متقی توصیف کرد و ادامه داد: هیچ کس در این کشور نبود که نام این مرد را نشنیده باشد، او قهرمان و جزو پیشکسوتان انقلاب بود و زمانی در رکاب آیت‌الله بروجردی و پس از آن در خدمت امام(ره) فعالیت می‌کرد.

وی افزود: همه رسانه‌های استکبار و ماهواره‌های استکباری علیه امام حسین(ع) و امام زمان(ع) شبهاتی را مطرح می‌کنند و باید توجه داشت که آنان به دنبال از میان برداشتن امام حسین(ع) و امام زمان(عج) در شیعه است.

انقلاب اسلامی زاییده محرم و صفر است

وی همچنین در خطبه اول افزود: تعظیم محرم تنها از زمان به وجود آمدن اسلام نبوده است، بلکه از زمان حضرت آدم(ع) و پس از آن در زمان حضرت موسی(ع) برای امام حسین(ع) نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی شده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به این‌که تعظیم شعائر حسینی و عزاداری ریشه‌های تاریخی عمیقی دارد، خاطرنشان کرد: امامان بعد از امام حسین(ع) در عزاداری و مهم‌ دانستن عاشورا تلاش‌های بسیاری کردند و این امر به وسیله علما و مراجع شیعه دنبال شد.

وی ادامه داد: ماجرای عاشورا و شهادت امام حسین(ع) به ما خدمات بسیاری کرده است، باید نهایت استفاده را از ایام محرم و صفر بکنیم، زیرا انقلاب اسلامی ایران زاییده محرم و صفر است و به گفته امام راحل محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با انتقاد از ورود برخی از خرافات و کارهای ناروا در عزاداری‌ها، عزاداران حسینی را به انجام عزاداری به شکل سنتی و بر اساس سیره امامان توصیه کرد و گفت: در منازل مراجع تقلید هم اکنون هم مناقب و ویژگی‌های امام حسین(ع) گفته می‌شود و هم برای آنان اشک ریخته می‌شود و عزاداری انجام می‌شود.

ضرورت توجه به فلسفه عزاداری امام حسین

وی با بیان این که باید به فلسفه عاشورا نیز توجه کرد، ادامه داد: دشمن به دنبال مبارزه با فلسفه قیام عاشورا است و باید امروز یزید و شمر زمان را شناخت، باید شعار هیهات من الذلة را در میان مردم زنده کرد.

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: امروز هم کربلا، حسین و یزید وجود دارد، امام حسین(ع) در جریان کربلا نه تطمیع شد و نه ترسید، باید از مکتب امام حسین(ع) این دو مسأله را الهام بگیریم و چشم به دنیا و مطامع دنیا نداشته باشیم تا زنده همیشگی باشیم.

وی با اشاره به این‌که امروز از شهادت امام حسین(ع) 1400 سال می‌گذرد و هر سال مراسم عزاداری امام حسین(ع) باشکوه‌تر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: باید به فلسفه قیام امام حسین(ع) نیز توجه کرد.

آمریکا تنها به موضوع هسته‌ای بسنده نمی‌کند

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ادامه داد: در زمان امام حسن(ع) معاویه از امام درخواست بیعت نکرد و به همین دلیل امام با معاویه سازش کرد، امروز هم دشمن اگر اظهار سازش و صلح می‌کند، نباید با او جنگ کرد، همان گونه که رهبر انقلاب مذاکره کنندگان را گفتند که نباید سازشکار خواند.

وی بیان کرد: استکبار تنها به مسأله هسته‌ای بسنده نمی‌کند، بلکه اگر ما از قضیه هسته‌ای کوتاه بیاییم، درباره موشک‌های ما نیز بهانه‌گیری می‌کنند، اما در نهایت زمانی راضی می‌شوند که از دین خود دست برداریم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به این‌که بر اساس جمله امام ارتباط با آمریکا مانند ارتباط گرگ و میش است، اظهار کرد: استکبار به دنبال استعمار و غارت کشورها است و این یکی از فلسفه‌های مهم قیام عاشورا است.

وی با بیان این‌که نباید فراموش کرد که امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز قیام کردند، ابراز کرد: نباید از امر به معروف و نهی از منکر غافل بود، نباید دستگاه‌های قضایی از مجرم در برابر آمر به معروف و ناهی از منکر حمایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی خاطرنشان کرد: دسته‌های عزاداری در ظهر عاشورا و تاسوعا نماز را برپا کنند و هنگام اذان شروع به اذان گفتن کنند، متأسفانه ما با سنت اذان‌گویی فاصله گرفته‌ایم، امام حسین(ع) برای نماز شهید شدند و در این امر نباید کوتاهی شود./914/پ201/س

ارسال نظرات