۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۸۹۳۰۹
آیت‌‌الله موحدی کرمانی:

شعار مرگ بر آمریکا نشانه رشد ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که آمریکا و انگلیس دشمن اصلی ملت ایران هستند، شعار مرگ بر آمریکا را نشانه رشد ملت ایران دانست و گفت: فریادهای مرگ بر آمریکای ملت ایران در 13 آبان به همه نشان داد که هیچ کس نمی‌تواند ملت ایران را فریب دهد.
آيت الله موحدي کرماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، گفت: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه به دلیل اعتراض به کاپیتلاسیون، حمله به دانشجویان و دانش‌آموزان در سال 58 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا سه حادثه مهم در روز 13 آبان است.
 
شعار مرگ بر آمریکا نشانه رشد ملت است
 
وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست ملت ایران، ابراز کرد: ملت ایران همواره رشد خود را نشان داده و پیوسته موضوع مرگ بر آمریکا را مطرح می‌کند.
 
امام جمعه موقت تهران بر ضرورت اهمیت دشمن شناسی تأکید کرد و اظهار داشت: نباید از دشمن غفلت کرد چون دشمن همیشه به دنبال مکر و حیله است.
 
آمریکا و انگلیس دشمن اصلی ملت ایران
 
آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر این‌که دشمن اصلی ما آمریکا و انگلیس هستند، افزود: باید دشمن را به خوبی شناخت تا از خطرات احتمالی آنها مصون ماند.
 
وی آمریکا را شیطان بزرگ خواند و با اشاره به جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران، گفت: فریادهای مرگ بر آمریکای ملت ایران در 13 آبان به همه نشان داد که هیچ کس نمی‌تواند ملت ایران را فریب دهد.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا به نتانیاهو مبنی بر این‌که مطمئن باشید ما با ایران توافق بدی نخواهیم کرد، اظهار کرد: این امر نشان می‌دهد که آمریکا با ایران هیچ توافق خوبی نخواهد داشت.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که رهبری فرمودند من به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم، افزود: مذاکرات نتیجه بخش نخواهد بود چون آمریکا دست از دشمنی با ملت ایران بر نمی‌دارد.
 
وی با اشاره به اعترافات وزیر امور خارجه سابق انگلیس، گفت: وزیر امور خارجه سابق انگلیس به خیانت‌هایی که علیه ملت ایران کرده‌اند اعتراف کرد و از دولت انگلیس خواست که از ایران عذرخواهی کنند.
 
عسگر اولادی امین امام و رهبری بود
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود درگذشت مرحوم عسگر اولادی را تسلیت گفت و وی را فردی متدین، و انقلابی دانست و افزود: مرحوم عسگر اولادی سیاست و دیانت را در کنار یکدیگر داشت.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که مرحوم عسگراولادی امین امام و مقام معظم رهبری بود،‌ابراز کرد: مرحوم عسگر اولادی وفادار به روحانیت و در این راه ثابت قدم بود.
 
ریشه ترورها در کشور سوزانده شود
 
وی در ادامه ترور دادستان زابل را محکوم و تصریح کرد: مسؤولان، قوه قضائیه و دستگاه‌های اطلاعاتی با احساس مسؤولیت بیشتر مصمم به سوزاندن ریشه ترورها باشند.
 
ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، برضرورت احیای این فریضه الهی در جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه امر به معروف نهی از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شده است.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی با استناد به روایات، اهمیت این فریضه الهی را مورد توجه قرار داد و ‌اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید در جامعه ترک شود.
 
وی ادامه داد: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر نباشد ولایت فقیه و حکومت اسلامی به خطر می‌افتد و مردم برای گناه آمادگی پیدا می‌کنند.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی تأکید کرد: مسؤولان باید با کسانی که به آمران به معروف حمله می‌کنند،‌ برخورد کنند.
 
بدحجابی زیبنده نظام اسلامی نیست
 
امام جمعه موقت تهران با انتقاد از بد حجابی در جامعه،‌ بر ضرورت توجه جدی مسؤولان به مسأله عفاف و حجاب تأکید کرد و گفت:‌ بد حجابی زیبنده نظام جمهوری اسلامی که مزین به ولایت فقیه است، نیست./927/پ201/س
ارسال نظرات