۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۸۹۳۱۶
نماینده ولی فقیه در زنجان:

آمریکایی‌ها طوفان بی اعتمادی مردم را در 13 آبان دیدند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین گفت: برخی ها از جمله اهالی کاخ سفید برای این مردم نقشه کشیده بودند؛ اما در 13 آبان امسال طوفان بی اعتمادی مردم نسبت به آنها را دیدند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان، در خطبه های نماز جمعه امروز زنجان در مصلای بزرگ خاتم الانبیاء (ص) رعایت تقوای الهی را سبب سربلندی در دنیا و آخرت عنوان کرد و گفت: مرحله اول تقوای الهی ترسیدن از عذاب خداوند و هتک حرمت نکردن قانون و فرموده های الهی است که همه این موارد در حادثه عاشورا از سوی دشمن شکسته شد که مصداق بارز بی تقوایی بود، اما باید بدانید که سربلندی و نجات در دنیا و آخرت در گرو تقوای الهی است.

هدف از قیام امام حسین (ع) تغییر روش زندگی امت اسلام بود

امام جمعه زنجان در ادامه به بررسی علل و عوامل قیام عاشورا و امام حسین (ع) پرداخت و تصریح کرد: در مورد اهداف قیام عاشورا و قیام امام حسین (ع) کتاب ها و گفته های فراوانی از سوی بسیاری از بزرگان و مجاهدین وجود دارد که هر کدام از زاویه دید خود به این حادثه نگاه کرده و آن را مطرح کرده اند ولی شنیدن نقل آن از زبان خود حضرت بهتر است که فرمود ای مردم! اگر فردا روزی گفتند حسین برای حکومت قیام کرد و شورشی بود باور نکنید.

وی در ادامه افزود: حضرت در ادامه می فرماید ای مردم! بدانید که من برای شرارت، خوش گذرانی، قدرت طلبی، ظلم و ستم و ایجاد ناآرامی قیام نمی کنم بلکه حتما برای اصلاح امت جدم قیام می کنم تا این فسادهای موجود در امت رسول اکرم (ص) را ترمیم و اصلاح کنم.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه به دو روش مدیریتی امام حسین (ع) در اصلاح امت اسلامی اشاره و تاکید کرد: امام حسین (ع) در ادامه خطبه هائی که قبل از حرکت از مکه به سوی کربلا ایراد فرموده اند، روش های اصلاحی خود برای اصلاح جدش رسول اکرم (ص) را چنین بیان می کند که من از سنت پیامبر (ص) و روش اصلاحی و تربیتی پدرم امیرالمؤمنین علی (ع) استفاده می کنم.

آمریکائی ها طوفان بی اعتمادی مردم ایران را در 13 آبان دیدند

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به نقشه ها و توطئه های برخی ها از درون کشور و برخی نیز از بیرون کشور اشاره و خاطر نشان کرد: بعضی خوش خیال ها خوابی هایی برای ملت ایران دیده بودند و خیال های خامی را در سر می پروراندند اما ملت بصیر، آگاه، شجاع و همیشه در صحنه ایران اسلامی و به خصوص مردم ولایتمدار زنجان اگاهی سیاسی خود را به جهانیان نشان دادند و بار دیگر در صحنه دفاع از ارزش ها حضور یافتند که به گفته خود غربی ها و طبق آمارهای خودشان مردم ایران هیچ اعتمادی به آمریکائی ها ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی 13 آبان امسال را بیشتر شبیه یک طوفان دانست و عنوان کرد: 13 آبان امسال بیشتر شبیه یک طوفان بود و مردم اعم از پیر و جوان با حضور پر رنگ شان که کاملا معنا دار بود پیام هائی را برای برخی در داخل کشور و بیشتر برای اهالی کاخ سفید ارسال کردند؛ البته خود آمریکائی ها هم می دانند که شروع کننده این عداوت و دشمنی خود آنها با انجام کارهایی از قبیل ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی، حمایت از صدام در جنگ تحمیلی و بسیاری موارد دیگر بودند و چون مردم ایران با نجابت با آنها رفتار می کنند اکنون طلبکار نیز شده اند.

وی در پایان با اشاره به جاسوسی های اخیر آمریکا از کشورهای اروپائی گفت: دولتمردان آمریکائی از کجا می خواهند که ما به آنها اعتماد و اطمینان کنیم در حالی که آنها از نزدیک ترین دوستان و هم دستان خود که در حدود 26 کشور اروپایی است جاسوسی کرده اند و ما که دشمن آنها هستیم دیگر جای خود داریم.

گفتنی است، مردم زنجان چندین بار سخنان امام جمعه را با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» تأیید کردند. /949/پ201/س

ارسال نظرات