۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۸۹۳۲۰
امام جمعه کرمان:

مبلغان محرم جامعه را با اهداف فریضه امر به معروف آشنا کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین جعفری گفت: اگر مسأله امر به معروف و نهی از منکر به خوبی فهمیده و سپس اجرا شود تنها دارویی خواهد بود که دردهای فردی و اجتماعی را درمان می کند.
آيت الله سيد يحيي جعفري نماينده ولي فقيه در کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام و المسلمین سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: هفته اول محرم را با نام فریضه امر به معروف و نهی از منکر نامیده اند بنا بر این باید این مسأله را خوب بفهمیم و بدانیم و به آن چه می دانیم عمل کنیم.

وی در ادامه افزود: افراد بسیاری مسأله امر به معروف و نهی از منکر شناختی ندارند و آن را با خشونت همراه می کنند که این کار صحیح نبوده و از همین جا ضرورت تبیین این مسأله احساس می شود.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: روحانیان مردم را در برابر وظیفه ای که دارند توصیه کنند زیرا امر به معروف سبب سلامت جامعه خواهد شد و همچنین این فریضه متعلق به جامعه خاصی نیست همه باید یاد گرفته و به آن جامه عمل بپوشانند زیرا اگر این فریضه اجرا نشود جامعه به سوی تباهی پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به روز ملی کیفیت ابراز داشت: کیفیت بخشی به کار و مسأله کیفیت از مسائل ضروری امروز کشور است و همچنین آنانی که در عرصه تولید نقش دارند به طور صحیح و با کیفیت مطلوب به سرانجام برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: زمانی که تولید کنندگان و به طور کلی شاغلین کیفیت را در کار خود لحاظ کنند محصول بهتری تولید شده و خرید جنس خارجی کم تر خواهد زیرا مردم دنبال محصول با کیفیت هستند.

وی با نقل روایتی از امام حسین(ع) تصریح کرد: علم و دانش ریشه شناخت و آگاه بوده و اگر کسی بخواهد فرد آگاهی باشد راهی جز تحصیل علم و دانش ندارد و همچنین مصداق کامل تقوا در سایه تعلیمات اسلام به دست می آید.

امام جمعه کرمان با اشاره به این که تجربه سبب افزایش عقل و خرد انسان خواهد شد، ابراز داشت: مسأله علم و دانش موجب عزت جامعه بشری بوده و خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب با وجود مشکلات در این زمینه پیشرفت کرده ایم اما هنوز با دنیای دانش فاصله داریم و باید توجه کنیم که با تکیه بر داشته های خود می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

وی افزود: قناعت سبب راحتی انسان بوده زیرا با درآمد و سرمایه کم هم می توان زندگی را پیش برد و همچنین اگر شخصی سرمایه داشته باشد ولی قناعت نکند از زندگی رضایت نداشته و چندان موفق نخواهد بود./9704/پ202/س

ارسال نظرات