۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۹
کد خبر: ۱۸۹۳۵۲
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا:

حرکت در مسیر حسینی زمینه ساز تشخیص حق و باطل است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جوادی آملی با تاکید بر این که حرکت در مسیر حسینی زمینه ساز تشخیص حق و باطل است، بیان داشت: انسانی که با سلاح عقل و نقل معتبر که همان سخن ائمه معصومین(ع) است حرکت نکند و با مصباح هدایت حسینی هماهنگ نباشد قدرت تمییز حق از باطل را نخواهد داشت.
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا جمعه شب در سلسله نشست های با موضوع اسلام متنزل و اسلام نازل که در حسینیه هدایت آملی برگزار شد با بیان این که ظاهر انسانی به گونه ای حجب کرده و باطن و سیرت او به گونه ای دیگر است، گفت: انسانی که صورتش انسانی بوده گاهی در بهترین چهره ها ظاهر می شود و گاهی مسیر باطل و قهقرا را طی کرده و به صورت حیوانی در می آید.

 

حجت الاسلام جوادی آملی، ادامه داد: انسانی که صورتش انسانی است گاهی با فرشتگان هم صحبت بوده و گاهی در حد حیوان است که این اختلاف در عالم طبیعت وجود دارد.

 

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که انسان با سیرت و نفس حقیقی خود محشور می شود، بیان داشت: صورت برای انسان کرامت و ارزش ظاهری دارد که اگر آن را به درستی حفظ کند می تواند به جایگاه فرشتگان دست یابد.

 

وی با اشاره به این که موجودات این عالم همواره در حال تغییر و حرکت هستند، خاطرنشان کرد: تشابه ظاهر و باطن همواره وجود دارد که اختصاص به انسان نداشته و آیات الهی هم گاهی شبیه هستند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه داد: انسانی که در عالم طبیعت زندگی می کند ممکن بوده امری را حق بپندارد در حالی که حق نبوده و چیزی را باطل بداند در حالی که باطل نبوده است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که حق و باطل در این دنیا به حدی آمیخته هستند که تشخیص آن کار آسانی نیست، گفت: تشخیص حق و باطل باید با سلاح عقل برهانی و نقل معتبر باشد تا انسان با این دو سلاح حق را از باطل تشخیص داده و حق را برای خود مرکز علاقه قرار دهد.

 

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، ادامه داد: ما باید مراقب باشیم در دنیایی زندگی می کنیم که همواره حق و باطل کنار هم بوده و باطل لباس حق پوشیده و خود را حق می نماید.

 

وی با تاکید بر این که حرکت در مسیر حسینی زمینه ساز تشخیص حق و باطل است، بیان داشت: انسانی که با سلاح عقل و نقل معتبر که همان سخن ائمه معصومین(ع) است حرکت نکند و با مصباح هدایت حسینی هماهنگ نباشد قدرت تمییز حق از باطل را نخواهد داشت.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، ادامه داد: اسلام متنزل اسلامی بوده که همه ابعادش وحیانی است و جلوه های وحی در آن ظاهر بوده که باید نشانه ها را بشناسیم و دنبال کنیم.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که باطل در حریم پیامبر راه ندارد، بیان داشت: پیغمبر مصون و منزه از هرگونه خطا بوده و همان طوری که قرآن کریم مصون از خطا است و بطلان در صحنه آن راهی ندارد پیغمبر هم حق محض است./950/پ202/ب

ارسال نظرات