۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۸۹۳۹۳

چند خبر کوتاه از حوزه هنری

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت زنده یاد شیخ مصطفی رهنما دوشنبه 20 آبان‌ماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار ‌شود.
حوزه هنري

بزرگداشت شیخ مصطفی رهنما در حوزه هنری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مراسم گرامی‌داشت شیخ مصطفی رهنما، از مبارزان دهه‌های1330به بعد و حامیان حقوق مردم فلسطین که صبح هفتم مهر 1392 درگذشت دوشنبه 20 آبان‌ماه ساعت 15 و 30 دقیقه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود.

کتاب‌ها و مقالات متعددی درباره فلسطین و مباحث جهان اسلام از این روحانی مبارز برجای مانده است، از جمله این کتاب‌ها «آمار مسلمین جهان» و «راه رشد: شرح و حاشیه رساله عملیه مرحوم شیخ شوشتری» را می‌توان نام برد.

گزارش‌های موجود، حاکی از آن است که جلد نخست «آمار مسلمین جهان» درباره مسلمین آسیا و آفریقا نوشته شده بود که پس از چاپ، از سوی ساواک ضبط شد و از بین رفت، جلد دوم نیز درباره مسلمین اروپا، امریکا و اقیانوسیه بود که چاپ و منتشر نشد.

بیست‌ و نهمین اثر از سلسله کتاب‌های خاطرات دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری «خ‍اطرات‌ ش‍ی‍خ‌ م‍ص‍طف‍ی‌ ره‍ن‍م‍ا ب‍ه‌ ض‍م‍ی‍م‍ه‌ ی‍ادداش‍ت‌‍‌ه‍ای‌ س‍ال‌ 1332» نام دارد که تاکنون در دو نوبت و سال‌های 1384 و 1387 از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

لازم به ذکر است مخاطبان برای حضور در این مراسم می‌توانند به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

آلبوم نوحه‌خوانی زینب زار در یاسوج رونمایی شد

آلبوم نوحه‌خوانی زینب زار از تولیدات حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، با حضور معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از هنرمندان چهارشنبه 15 آبان‌ماه در یاسوج رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم رونمایی از این آلبوم گفت: در این آلبوم اشعار لری با موضوع عزاداری سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در هشت تراک عرضه شده است.

وی بیان داشت: اشعار این آلبوم مرثیه‌سرایی را فریدون داوری و سید علی نورانی سروده‌اند و با صدای پیمان یزدانی و امین حدادی تولید و به بازار عرضه شده است.

پارسیان نژاد با اشاره به علاقه وصف نشدنی مردم استان به اهل بیت(ع) اظهار داشت: مردم این استان به ائمه اطهار ارادت خاصی داشته و همواره در همه صحنه‌ها و مناسبت‌ها این امر را اثبات کرده‌اند.

وی تصریح کرد: فرهنگ عاشورا با رگ و خون مردم ما عجین شده است و جوش و خروش مردم در این دهه بیانگر این امر است.

وی هدف از تولید این آلبوم را پاسخگویی به نیازهای فرهنگی جامعه در این رابطه و تولید آثار فاخر در این زمینه در راستای مقابله با تولید اشعار و آلبوم‌های بی محتوا خواند.
این مقام مسئول تولید آثار فاخر هنری با محتوای دینی را از جمله وظایف حوزه هنری عنوان کرد و بیان داشت: حوزه هنری در این راستا تاکنون آثار زیادی را در زمینه‌های کتاب، فیلم، شعر و .. تهیه و تولید کرده است.

در سومین روز از همایش بین المللی باران غدیر در مشهد مقدس صورت گرفت

در اولین روز از سفر مهمان همایش باران غدیر در مشهد مقدس شاعران در هئیات مذهبی، که با حضور عزاداران و شاعران مشهدی برپا بود شرکت و به شعر خوانی و سخنرانی در رسای امیر مومنان(ع) و سید شهدا(ع( پرداختند.

مهمان همایش باران غدیر پس از دیدار با آیت الله رضازاده برای شرکت در هیئات مذهبی استان خراسان رضوی در چند هئیات مذهبی حاضر شدند.

همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان(ع) مهمانان همایش بین اللملی باران غدیر که از ادیان و ملیت‌های مختلفی دراین همایش شرکت داشتند به منظور آشنایی هر چه بیشرتر با آداب و نحوه عزاداری شیعیان استان خراسان رضوی در جمع عزاداران این استان حاضر شدند.

مهمانان این همایش که از شاعران و ادیبان و محققان سرشناس در حوزه ادبیات و تاریخ اهل البیت(ص) بودند با حاضر شدن در جمع پر شور عزادان حسینی به شعر خوانی و سخنرانی در رسای امیر مومنان(ع) و امام حسین(ع) پرداختند.

مهمانان این همایش در چند دسته مختلف در هیئاتی چون حسینه امام خمینی(ره( مکتب الزهرا(ص)، حسینه نبوی و ... حاضر شدند که حضورشان مورد استقبال عزاداران حسینی این هئیات قرار گرفت.

یادآور می‌شود چهارمین همایش باران غدیر با حضور شاعران و نویسندگان غیر مسلمان و غیر شیعی از 12 تا 15 آبان‌ماه در شهرهای تهران، قم و مشهد برگزار گردید./966/د101/ی

ارسال نظرات