۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۸۹۴۰۲

برگزاری بیش از 100 گفتمانی دینی با محوریت عاشورا در مدارس خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه نرجس خراسان جنوبی بابیان این که تببین ابعاد واقعه عاشورا مهم ترین رسالت مبلغان و حوزویان برای نسل جوان به خصوص دانش آموزان است، گفت: همزمان با ماه محرم بیش از 100گفتمان دینی با محوریت تبیین ابعاد واقعه عاشورا در مدارس دخترانه خراسان جنوبی با حضور مبلغان و طلاب خواهر برگزار می شود.
برگزاری بیش از 100 گفتمانی دینی با محوریت عاشورا در مدارس خراسان جنوبی

فاطمه صغری حجی پور، مدیر حوزه علمیه نرجس خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که تنها راه برای رسیدن به یک جامعه و خانواده اسلامی ترویج فرهنگ عاشورا در میان نسل جوان به خصوص دانش آموزان و خانواده های آن ها است، گفت: ما زمانی می توانیم انتظار داشته باشیم که یک دختر مسلمان حجاب و عفت خود را به خوبی در جامعه حفظ کند که به او یادآوری کنیم در صحرای کربلا خون چه قاسم ها، عباس ها و علی اکبر هایی برای حفظ حجاب او ریخته شده است.

 

وی افزود: حوزه علمیه خواهران خراسان جنوبی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم امسال در بیش از 100 مدرسه دخترانه استان کرسی های گفتمان دینی با محوریت گسترش و تبیین فرهنگ عاشورایی برپا کرده است.

 

مدیر حوزه علمیه نرجس خراسان جنوبی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین هدف قیام امام حسین در صحرای کربلا بود، گفت: در حال حاضر با انجام یک بررسی دقیق در جامعه متوجه می شویم که فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم رنگ شده است و کم رنگ شدن این فرهنگ در جامعه به معنای یک زنگ هشدار برای جامعه اسلامی است که در آستانه ورود به یک مرداب گناه است بنابراین اگر در احیای این فرهنگ در میان مردم به خصوص نسل جوان و دانش آموزان کوتاهی کنیم ناخود آگاه جامعه را در معرض سقوط از یک پرتگاه خطرناک شیطانی قرار داده ایم.

 

حجی پور با بیان این که ترویج امر به معروف و نهی از منکر در میان دانش آموزان به معنای عمل به رسالت پیام رسانی واقعه کربلا است، گفت: عزاداری برای امام حسین بدون احیای مهم ترین هدفی که امام حسین برای آن قیام کرد یعنی احیای امر به معروف ونهی از منکر در جامعه بی فایده و بیهوده است.

 

وی ادامه داد: امام حسین به ناله و گریه زاری مردم هیچ نیازی ندارد بنابراین مردم باید سعی کنند با دعوت یکدیگر به کارهای نیک و کاهش گناهان در جامعه از به هدر رفتن خون شهدای کربلا و بی احترامی به این خون پاک به ناحق ریخته شده جلوگیری کنند.

 

وی یادآورشد: خونخواه امام حسین خداوند متعال است بنابراین بی احترامی به فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر قطعا عذاب الهی را برای امت اسلامی به دنبال دارد./968/ت302/ب

ارسال نظرات