۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۸۹۴۰۹
رییس سازمان تبلیغات اسلامی در گفت وگو با رسا:

مرحوم عسگر اولادی هیچ‌گاه از خط اصیل روحانیت منحرف نشد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی شکل دادن جمعیت مؤتلفه اسلامی با محوریت روحانیت و با نگاه قرائت امام خمینی(ره) را شاخصه عمده‌ مرحوم عسگر اولادی دانست و گفت: ایشان از مبارزین شاخصی بود که بر محوریت روحانیت اصیل و امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی اصرار می‌ورزید و این مسیر را ادامه داد.
حجت‌الاسلام سيد مهدي خاموشي، رييس سازمان تبليغات اسلامي

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مجاهد صادق، مرحوم عسگر اولادی را از مبارزین شاخص پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به بیش از سیزده سال تحمل کردن زندان‌های رژیم ستم‌شاهی، ابراز داشت: در پنجاه شصت سال اخیر نام مرحوم عسگر اولادی در تاریخ مبارزین حتما مذکور است.

وی به نقش مرحوم عسگر اولادی در جریان ترور حسنعلی منصور اشاره کرد و با بیان این‌که وی یکی از متهمین در این جریان بود، افزود: در ترور حسنعلی منصور، حکم مرحوم عسگر اولادی مانند شهید بخارایی صادر نشد و ایشان ماندند و انقلاب اسلامی ثمرات وجودی‌اش را خوشه چینی کرد.

اصرار ورزیدن بر محوریت روحانیت اصیل در انقلاب ویژگی شاخص عسگر اولادی در مبارزات سیاسی بود

حجت‌الاسلام خاموشی شکل دادن جمعیت مؤتلفه اسلامی با محوریت روحانیت و با نگاه قرائت امام خمینی(ره) را شاخصه عمده‌ مرحوم عسگر اولادی دانست و اظهار داشت: مهم‌ترین شاخص و ویژگی ایشان در مبارزات سیاسی‌، تبعیت از روحانیت و امام(ره) بود و از این خط به هیچ وجه منحرف نشدند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این‌که پیش از انقلاب بسیاری داعیه انقلاب داشتند اما داعیه اسلام نداشتند، یا داعیه اسلام داشتند اما پرچمداری روحانیت را قبول نداشتند، ابراز داشت: مرحوم عسگر اولادی از مبارزین شاخصی بود که بر محوریت روحانیت اصیل و امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی اصرار می‌ورزید و این مسیر را ادامه داد.

مرحوم عسگر اولادی یکی از مؤسسین انقلاب اسلامی بود

وی مرحوم عسگر اولادی را یکی از مؤسسین انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: ایشان سهم بسیار بالایی در شکل‌گیری شبکه مردمی، بازار، کسبه و جمعیت مؤتلفه برای پیروزی انقلاب داشتند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی مرحوم عسگر اولادی را یکی از معتمدین و ملازمین رکاب امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح کرد و با بیان این‌که وی در این ملازمت از هیچ کوششی فروگذار نکرد، افزود: مرحوم عسگر اولادی از همان بدو انقلاب، برای رفع ستم اقتصادی حاکم بر طبقه ضعیف، به‌طور ویژه از طرف امام(ره) نماینده می‌شود و کمیته امداد شکل می‌گیرد و بر این کار تا آخر عمر شریف‌شان، برای رفع این محرومیت اقدام می‌کنند.

کمیته امداد در بسیاری از کشورها مدل‌گیری شده است

رییس سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل کمیته امداد را اقدام سازمان یافته‌ای دانست و با اشاره به این‌که این کمیته در بسیاری از کشورها حتی کشورهای آمریکای لاتین به‌عنوان رفع محرومیت زدایی مدل‌گیری می‌شود، گفت: وقتی نظام استبدادی شاه مسلط می‌شود، جریان مستضعفین و محرومین در جامعه و شهر و دیارها شکل می‌گیرد و به‌شدت آسیب اقتصادی به آنها وارد می‌شود.

وی در ادامه گفت وگو با رسا با اشاره به این‌که مرحوم عسگر اولادی معتقد بود انقلاب اسلامی باید به‌گونه‌ای باشد که رفع محرومیت را همیشه سرلوحه کار خود قرار دهد و به محرومین برسد، ابراز داشت: از زمان شکل‌گیری کمیته امداد، با ذهن بسیار دقیق و کارشناسانه در این زمینه اقداماتی می‌شود که امروز ثمراتش را در انقلاب اسلامی می‌بینیم.

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان این‌که تا آخرین روزهای عمر شریف وی، دفترش از مراجعه محرومان پُر بود، رسیدگی به گرفتاری محرومان را از اقدامات مرحوم عسگر اولادی دانست.

مردم‌دار، ولایت‌مدار و پاسدار انقلاب اسلامی

رییس سازمان تبلیغات اسلامی مردم‌داری و ولایت‌مداری را از ویژگی‌های مهم مرحوم عسگر اولادی مطرح کرد و او را حافظ و پاسدار انقلاب اسلامی خواند و گفت: توفیق رفیق و یار ایشان بود و در مسیر زندگی‌شان عیش سعید و  موت سعیدی داشتند و ان شاءالله در جوار اولیای دین و معصومین(ع) در جنات عدن متنعم باشند./956/ت301/ج

ارسال نظرات