۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۸۹۴۲۵

درگذشت طلبه جوان در سفر تبلیغی محرم

خبرگزاری رسا ـ مبلغ نخبه و جهادگر مشهدی در واقعه ای ناگهانی در یکی از مناطق محروم جنوب کشور دارفانی را وداع گفت.
حجت الاسلام رضا داوودي

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از ستاد برگزاری بزرگداشت حجت الاسلام داوودی، طلبه جهادگر، مهاجر إلی الله، در سفر تبلیغی ماه محرم به لقاءالله پیوست.

 

در این اطلاعیه آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

«و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت، فقد وقع اجره علی الله؛ هر که از خانه‏اش هجرت‏کنان به سوى خدا و رسول خارج شود سپس مرگ او را دریابد پاداش وى به عهده خدا بوده خدا آمرزنده و مهربان است.»

 

وی که از ابتدای ماه محرم و ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام به همراه جمعی از طلاب حوزه های علمیه مشهد و قم به مناطق محروم جنوب کشور سفر کرده بود، با اقتدا به یاران جوان سید الشهدا(ع)، در راه حسین سر از پا نشناخت و به دیار باقی شتافت.

 حجت الاسلام داودی، در سال1368 در خانواده ای مذهبی و فرهنگی دیده به جهان گشود. 

 

وی در تمام مقاطع تحصیلی، همواره از دانش آموزان ممتاز بود و دوره دبیرستان را در مدرسه  استعدادهای درخشان  سپری کرده بود. در سال 86، حائز رتبه دو رقمی کنکور تجربی شد اما تقدیر او و انتخابش چیز دیگری بود؛ بعد از چهل روز توسل به امام زمان(عج) و مشورت با افراد مختلف، تصمیش را گرفت، دانشگاه را رها کرد و وارد حوزه علمیه شد.

 

 تحصیلات حوزوی اش را در جوار امام رضا(ع) و در مدرسه علمیه حضرت مهدی( عج)  آغاز نمود. جدیت و نظم او در مسیری که انتخاب کرده بود، باعث شد، همواره از طلاب ممتاز به شمار رود. البته نه فقط در درس که در همه ابعاد،  به طوری که مدیریت محترم این مدرسه، حجت الاسلام والمسلمین نظافت، ایشان را از سرآمدان این  مدرسه، از ابتدای  تاسیس آن می دانست.

 

حجت الاسلام داودی، پله های ترقی را در تحصیل به سرعت طی نمود. همزمان با تحصیل، به تدریس کتاب های سیوطی و المنطق و الموجز مشغول بود که به گفته ی شاگردانش در تدریس نیز نمونه بود.

 

از نظر اخلاقی، یک یا دو مرتبه برخورد با او، کافی بود تا فامیل و اطرافیان، مشتاقش شوند. با وجود  جایگاهش در حوزه،  آنچنان بی ادعا بود که بعضی ها به اشتباه می افتادند.

 

 در جشن میلاد امام زمان در سال 1391، ردای سربازی امام عصر ارواحنا فداه را به دوش انداخت و ملبّس به لباس پر افتخار روحانیت شد و پس از آن با  خانواده ای متدین و مذهبی پیمان ازدواج بست.

 

حجت الاسلام داودی در تابستان 92، برای ادامه تحصیل راهی قم شد. اواخر شهریور و همزمان با اعیاد شعبانیه  با مراسمی بسیارساده و بسیجی گونه، زندگی مشترک با همسرش را آغاز کرد، زندگی که عمر کوتاهی داشت.

 

وی با آغاز ماه محرم و ایام عزای حسینی، در حالی که حدود دو ماه از زندگی مستقلش می گذشت،  در تبلیغی جهادی عازم منطقه محروم زهک سیستان شد و در روز سوم محرم غریبانه، دعوت حق را لبیک گفت و به لقاءالله پیوست.

 

اخبار تکمیلی شامل زمان و مکان تشییع پیکر این مبلغ و نخبه جوان متعاقبا اعلام خواهد شد./930/د102/ب

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱
انشاله سرسفره امام حسین مهمان باشد یاعلی
0
0
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴
خداوند به خانواده اش صبر بده
0
0