۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۱۸۹۴۲۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان:

عسگراولادی شاگرد مکتب عاشورا بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان مرحوم عسگراولادی را دلباخته امام حسین(ع) و شاگرد مکتب عاشورا دانست و گفت: این مبارز انقلابی خود را وقف اسلام، انقلاب و محرومان کرده بود.
حجت الاسلام بلک، مديرکل تبيلغات اسلامي خوزستان

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، روز گذشته، در مراسم بزرگداشت مرحوم حاج حبیب الله عسگراولادی که  از سوی نماینده ولی فقیه در خوزستان در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، با بیان این که مرحوم عسگراولادی یار دیرین انقلاب و فرزند مکتب امام حسین(ع) بود، اظهار داشت: این مجاهد بزرگ یار و سرباز امام و رهبر معظم انقلاب بود.

وی مرحوم عسگراولادی را دلباخته امام حسین(ع) و شاگرد مکتب عاشورا دانست و افزود: این مبارز انقلابی خود را وقف اسلام، انقلاب و محرومان کرده بود.

حجت الاسلام بلک با بیان این که عسگراولادی در طول عمر خود همواره غمخوار و دلسوز ضعیفان جامعه بود، خاطر نشان کرد: ذره ای در کلام و سخن این تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) لرزش و تردید ایجاد نشد.

لعن قاتلان امام حسین(ع) تثبیت جایگاه انسان در بهشت را به همراه دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) به جایگاه و شخصیت امام حسین(ع) در میان اهل بیت اشاره و تصریح کرد: لعن قاتلان امام حسین(ع) تثبیت جایگاه انسان در بهشت را به همراه دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار داشت: جایگاه والای لعنت کنندگان امام حسین(ع) نشان دهنده اهمیت دشمن شناسی و شهادت طلبی در اسلام است.

حجت الاسلام بلک با بیان این که لعن قاتلان امام حسین(ع) تنها با بیان چند جمله صورت نمی گیرد، خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی باید با بصیرت و دشمن شناس باشد.

عدم بصیرت در جامعه ضربات سنگین دشمن را به همراه خواهد داشت

وی با بیان این که عدم دشمن شناسی در جامعه اسلامی فضای سیاسی دوران حیات اهل بیت را بیمار کرده بود، تصریح کرد: عدم شناخت دوست و دشمن در برهه های حساس سبب وارد شدن ضربات سنگین دشمنان به پیکره اسلام خواهد شد.

حجت الاسلام بلک با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: در قرآن ابتدا کفر به طاغوت و سپس ایمان به خدا آمده است؛ چرا که زمانی ایمان انسان شکل می گیرد که نخست دشمنان را به خوبی بشناسد.

وی ضعف در دشمن شناسی را سبب وارد آمدن خسارات بسیاری به اسلام دانست و افزود: در عصر امیرمؤمنان سردرگمی ها و عدم تشخیص جبهه حق و باطل مشکلات بسیاری را به وجود آورد، تا جایی که پیروان امام علی(ع) به مرحله ای رسیدند که حضرت را با فتوای جاهلانه خود به شهادت رساندند.

علما و مراجع مرزبانان عقیدتی جامعه اسلامی هستند

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که گاهی دشمن با سلاح اعتقادات ضاله به میدان می آید، اظهار داشت: خداوند علما و مراجع را به عنوان مرزبانان عقیدتی جامعه اسلامی قرار داده است.

حجت الاسلام بلک مرجع سؤالات اعتقادی انسان را علما و مراجع دانست و افزود: هر زمانی در مسائل دینی مقداری احساس تردید باشد حل مسأله را باید نزد عالمان و مجتهدان یافت.

ولی فقیه مسیر هدایت را برای مسلمانان مشخص می کند

وی با بیان این که در جامعه امروز ولی فقیه مسیر هدایت را برای مسلمانان مشخص می کند، تصریح کرد: امروز شاخص در ترسیم اوضاع و تشخیص دوست و دشمن از مهم ترین شاخص ها ولی فقیه است.

حجت الاسلام بلک با بیان این که انقلاب اسلامی از دو رمز دشمن شناسی و شهادت طلبی مکتب عاشورا سود برد، اظهار داشت: دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود هجمه های مختلف نتوانسته خدشه ای بر پیکره انقلاب وارد کند.

درس شهادت طلبی مکتب عاشورا در نقاط مختلف جهان شنیده می شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان به تأثیر روحیه شهادت طلبی در پیروزی رزمندگان اسلام اشاره و خاطر نشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی روح شهادت طلبی به نقاط گوناگون جهان تکثیر شده و امروز در همه دنیا این درس بزرگ عاشورا شنیده می شود.

وی با بیان این که زمانی که جامعه اسلامی جانفشانی در راه دین را اولویت خود قرار داد به بن بست نخواهد رسید، اظهار داشت: دلیل وحشت دشمن از رویارویی با لشکر امام حسین(ع) در روز عاشورا با وجود برتری تعداد نیرو وجود روحیه شهادت طلبی در بین یاران امام حسین(ع) بود./9464/پ203/غ

ارسال نظرات