۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۸۹۴۳۳
آیت‌الله استادی:

تربیت صحیح جوانان تضمین کننده آینده کشور است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی حوزه علمیه آینده کشور را در گرو تربیت صحیح و تدین جوانان دانست و گفت: آموزش و پرورش و مراکز علمی در تقویت دیانت و اخلاق جوانان نقش تأثیرگذاری دارند.
سخنراني آيت الله استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه علمیه در ششمین شب از مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با بیان این‌که آینده هر کشوری به جوانان آن بستگی دارد گفت: اگر امروز جوانان ما درست تربیت شده و متدین باشند آینده کشور به خوبی تضمین خواهد شد.
وی ادامه با اشار به این‌که در هر بعدی اگر بخواهیم راجع به آینده صحبت کنیم باید به وضعیت فعلی خود رجوع کنیم، ابراز کرد: اگر امروز وضعیت حجاب در جامعه مناسب نباشد، قطعا در آینده در این زمینه با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.
ضرورت توجه به تدین و تخصص جوانان
دبیر شورای عالی حوزه علمیه بر ضرورت توجه به جوانان تأکید کرد و اظهار داشت: امروز باید روی تدین و تخصص جوانان کار شود تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.
وی با بیان این‌که وزرای امروز بین 50 تا 60 سال هستند و می‌خواهند کشور را اداره کنند، گفت: اگر بنا است که ما بیست سال دیگر افرادی با این سن داشته باشیم که بتوانند مملکت را اداره کند، باید امروز جوانی باشد که چنین آینده‌ای داشته باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایات، پدر و مادرها را به مراقبت از جوانان توصیه کرد و افزود: آموزش و پرورش و مراکز علمی در تقویت دیانت و اخلاق جوانان نقش تأثیرگذاری دارند.
نقش جوانان در اصلاح خود بیش از هر نهاد و مرکزی است
آیت‌الله استادی با بیان این‌که همه نهادها در محدوده وظایف خود باید به فکر جوانان باشند، ابراز کرد: در تربیت جوانان خود آنها بیش از هر فرد و نهاد دیگری تأثیرگذار هستند و باید به فکر خودشان باشند.
وی با بیان این‌که در اسلام خطاب‌هایی که به جوانان شده بیش از افراد دیگر است، گفت:‌ جوانی فرصت مناسبی است که باید از آن به خوبی در جهت پیشرفت‌ در عرصه‌های مختلف بهره برد.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه با تأکید بر این‌که جوان از هر فرد دیگری بیشتر در معرض فساد قرار دارند، اظهار کرد: از این رو جوانان باید بیش از بقیه اقشار جامعه مراقب خود باشند تا هم برای خود و هم برای جامعه مفید باشند.
جوانان تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جوانی را همراه با فرصت و تهدید خواند و افزود: جوانان باید از تهدیدها و آسیب‌ها دوری کرده و با استفاده از فرصت‌ها به جامعه خدمت کنند.
آیت‌الله استادی با اشاره به روایات اسلامی، ابراز کرد: خداوند به جوانانی که اهل عبادت و توجه به پدر و مادر باشند نزد فرشته‌ها مباهات می‌کند.
وی ادامه داد: جوانی که از هوا و هوس دوری کند و به دنبال اطاعت از فرامین الهی باشد مورد توجه ویژه خداوند قرار می‌گیرد؛ محبوب‌ترین بندگان نزد خدا جوانی است که جمالش را برای اطاعت و عبادت خدا گذاشته است.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه با اشاره به مهیا بودن زمینه گناه برای جوانان در جامعه امروزی تأکید کرد: جوانانی که در چنین شرایطی به دنبال عبادت و بندگی خدا هستند و جوانی خود را در راه خدا صرف می‌کنند، قطعا مورد عنایت ویژه پروردگار قرار می‌گیرند.
جوانان دوران جنگ جزء بهترین‌های تاریخ هستند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جوانان دوران جنگ را جزء بهترین جوانان تاریخ خواند و گفت: جوانان ما در دوران جنگ جان خود را که بهترین چیز آنها بود در راه دین خدا فدا کردند.
آیت‌الله استادی جوانان را به کنار گذاشتن اقدامات ناپسند توصیه کرد و اظهار داشت: جوانان اگر آلودگی‌هایی دارند آنها را کنار بگذارند و با تجربه کردن این موضوع قطعا عنایات ویژه الهی را مشاهده خواهند کرد.
وی با بیان این‌که هر قدمی که به سوی خدا برداشته شود،‌بدون جواب نخواهد ماند، افزود: خداوند اجابت کننده دعاها است و هیچ سؤالی را بدون جواب نخواهد گذاشت.
ضرورت توجه مردم به یادگیری مسائل شرعی
دبیر شورای عالی حوزه علمیه در ادامه سخنان خود با تأکید بر این‌که انسان باید به اندازه نیاز خود با مسائل شرعی و احکام آشنا باشد، گفت: طبیعتا هر انسانی در زندگی به احکامی برای عبادات و امور خود نیاز دارد که باید در جهت یادگیری آنها تلاش کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در رساله‌های عملیه نیز بر این موضوع تأکید شده که انسان باید مسائلی را که مورد نیاز و احتیاجش است با خواندن یا پرسیدن یاد بگیرد./927/پ201/ع
ارسال نظرات