۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۸۹۴۷۱

اجرای نیت عزاداری امام حسین به ارزش یک میلیارد ریال

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه گفت: نیت عزاداری امام حسین (ع) به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان برگزار می شود.
حجت الاسلام رستملو

حجت الاسلام سیف الله رستملو، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در این شهرستان اظهار داشت: نیت تعزیه داری، روضه خوانی و اطعام عزاداران سید الشهداء برای نه موقوفه در ارومیه اجرا می شود.

 

وی گفت: موقوفات تسمالو، یوردشاهی، حاج رفیع دکاکین، حاج آشپز، آقاخانم زایاکندی، محمد ولی خان(رحیم آباد)، فتح الله خان سرتیپ، میرفتاح و وکیل باشی از جمله موقوفاتی هستند که با نیت تعزیه داری، روضه خوانی و یا اطعام عزاداران حسینی وقف شده اند.

 

حجت الاسلام رستملو گفت: نیات این موقوفات که همزمان با دهه اول ماه محرم از سوی اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه اجرایی می شود مبلغی نزدیک به یک میلیارد ریال را شامل می شود.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه در ادامه به سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در ارومیه اشاره کرد و گفت: این دوره از رقابت ها با حضور 450 نفر شرکت کننده به مدت سه روز در ارومیه برگزار شد.

 

وی اظهار داشت: مراسم اختتامیه مرحله شهرستانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم ارومیه با سخنرانی حجت الاسلام مصائبی مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در مسجد بازارباش این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام رستملو، منتخبان این دوره از مسابقات قرآن کریم ارومیه را 47  نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 21 نفر را برادران و 26 نفر را خواهران شامل می شود.

 

به گفته سرپرست اوقاف و امور خیریه ارومیه ، 30 نفر از منتخبین مرحله شهرستانی وارد مرحله استانی می شوند./936/د102/س

ارسال نظرات