۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۸۹۴۷۳

نشست خبری جشنواره جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست خبری جشنواره جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.
جشنواره جايزه بزرگ مرگ بر آمريکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، میثم محمد حسنی، دبیر اجرایی جشنواره جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» پیش از ظهر امروز نوزدهم آبان ماه در نشست خبری این جشنواره در خبرگزاری تسنیم در بیان موضوعات این جشنواره گفت: چرا مرگ بر آمریکا؟، چرا آمریکا غیرقابل اعتماد است؟، آمریکا و عهدشکنی، آمریکا و خودبرتربینی، آمریکا و حقوق بشر، آمریکا و ظلم، آمریکا و اسلام‌هراسی، آمریکا و ایران هراسی، آمریکا در چنبره صهیونیسم جهانی، آمریکا و استعمار فرانو، دموکراسی دروغین در آمریکا، آمریکا و دیکتاتوری، آمریکا و جنبش 99%، موضوعات این جشنواره را تشکیل می‌دهد.

وی بخش اصلی جشنواره جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا را شامل عکس، پوستر و کاریکاتور و بخش جانبی آن را شامل مستند و کلیپ، سرود، مقاله و وبلاگ مطرح کرد و با اشاره به قوانین این جشنواره، ادامه داد: آثار محدودیت زمانی تولید ندارند و کلیه آثاری که تا پایان مهلت اعلام شده ارسال شود در مسابقه شرکت داده خواهد شد.

دبیر اجرایی «جشنواره جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا» با بیان این‌که مقالات و وبلاگ‌ها جهت شرکت در مسابقه باید لینک محتوای خود را ارسال کنند، گفت: آثار گرافیکی، عکاسی و کاریکاتور باید با فرمت ‌JPG و در ابعاد A3 ارسال شود و حداکثر 5 مگابایت باشد.

مدیر شبکه اینترنتی نصر تی وی مهلت ارسال آثار را تا یکم آذرماه 1392 و زمان اعلام نتایج را 16 آذرماه بیان کرد و اظهار داشت: کلیه آثار ارسالی به مسابقه به‌صورت کتاب و نمایشگاه استفاده خواهد شد و در اختیار برگزار کنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که در طی یک هفته‌ای که از اطلاع رسانی گذشته است، بیش از 1500 نفر در مسابقه شرکت کرده‌اند، ابراز داشت: با این‌که در کشورهای خارجی تبلیغات نداشته‌ایم، از شانزده کشور جهان نظیر آمریکا، انگلیس، اوکراین، عراق، صربستان، هلند، افغانستان، روسیه، بلژیک، سوریه و مونته نگرو در این جشنواره شرکت کننده داریم.

دبیر اجرایی جشنواره جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا افزود: یک اثر هم از اسراییل ارسال شده که باید آن را بررسی کنیم.

محمد حسنی اظهار داشت: داوران بخش اصلی در بخش عکس استاد محمود عبدالحسینی، در بخش پوستر استاد محمد حسین نیرومند و در بخش کاریکاتور استاد مازیار بیژنی هستند و بخش‌های جانبی توسط سازمان سراج، خانه سرود انقلاب اسلامی و خانه مستند انقلاب اسلامی و چند NGO دیگر داوری می‌شود.

مدیر شبکه اینترنتی نصر تی وی گفت: اختتامیه و اهدای جوایز و در حاشیه کنفرانس افول امپراطوری خواهد بود که تاریخ آن متعاقبا اعلام می‌شود.

محمد حسنی در پاسخ به سؤالی درباره جمع‌آوری بیلبوردهای صداقت آمریکایی، با اشاره به جمله امام خمینی(ره) با این مضمون‌ که هروقت دشمن از ما بد گفت، معلوم می‌‌شود کار ما جواب داده و به هدف زده است، افزود: این بیلبوردها بطورکامل در راستای حمایت از مذاکره کنندگان هسته‌ای دولت و نشان دادن چهره واقعی استکبار بود و نگاه خاصی به تیم مذاکره کننده نداشت اما به مذاق برخی دوستان خوش نیامد.

لازم به ذکر است علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از این جشنواره می‌توانند به پایگاه الکترونیکی جشنواره جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا مراجعه کنند./956/پ202/ع

ارسال نظرات